![]() |
Tänk om nån av er nånsin kunde ge en rekommendation eller tips innan…
|
I mitt fall
Citat:
|
Citat:
|
Återigen blev småspelarna lurade upp på läktaren när det generellt (för) svåra V85 spelet avgjordes. Det såg väl ganska greppbart ut på förhand men 4 singel procentare är inte enkelt att hitta på ett mindre system typ 1000 rader. Harry Boy lyckas med detta då och då. Igår var det hela 4 Harry Boy system som drog in miljon potten. Men några var väl ganska stora system. Frågan är om inte Harry Boy spelet ökat något efter V85 intåget ? Kan vi få en analys av vår sakkunniga ATG expert Strappa ?
Visst är det kul med klassiska Lördags travet som sitter i ryggmärgen. Men spelmässigt är V85 iskallt i min värld. Men det finns ju andra spelformer. |
Kollar om loppen fr igår
Avd 1 Taktiskt miss av Jepson favoriten Green peaks Går ut tidigt, men avancerar ytterst sakta tror han skall kunna komma fram till ledaren tidigt i sista sväng och lämna kvar de bakomvarande "åt råttorna" i spåren genom sista sväng Sedan börjar han köra 450-500 kvar, ja de bakomvarande är ju rökta ute i spåren Problemet är att CJJ fick väldigt långt fram till ledaren som ryckte lite 400 kvar En helt omöjlig uppgift hämta in 20 - 30 meter sista 400 på ledaren Operationen lyckades i så att de bakomvarande hamnade i maskin gnm sista kurvan Men ledaren avgjorde med ett ryck i sista kurvan |
Avd 1 avgjordes väl i starten. Jepson varken kunde,ville eller vågade ladda från start och hamnade i tredje par utvändigt medans täthästarna tuffade undan 50 m före. Med facit i hand borde väl Jepson gått fram och satt sig i dödens direkt samt hoppas på avlösning och andra par utvändigt. Green Peaks går bäst i ryggar och har en vass spurt. Det blev tvärs emot. Jepson fick stryk av en vassare kusk och formtoppad häst.
|
Ser ut att bli en utmaning modell större att hitta åtta rätt nästa lördag . Både guld och silverfinalen lyfts bort från V85 spelet till förmån för två på papperet mycket svårlösta fyraåringslopp. Vad jag kan se så ser övriga 6 lopp, bl a två stofinaler, också väldigt svårlösta ut. Risk att garderingsstrecken börjar ta slut redan efter 3 lopp vid mindre system.
|