![]() |
V85 Färjestad 31/1
Såhär före strecklistan öppnar..
Avd 1. En stodivision som ser helt olöslig ut! 3 Green Paks bäst på främre!? 4 Global Delightful står perfekt inne på kronan. 12 Grazzhopper från spår 4 och risigt på kronan, blir nog favorit? 9 Appia Express är mitt förstastreck! Avd 2. Brons 2140m a. "Sparlopp" där endast ett sto har nyttjat proppen (7 Crazy Life) men borde få det tufft. Det bör stå mellan dom tre som blir betrodda.. Ogden Boko, 6 Eolo Wise As och 10 Katmandu Mearas. Avd 3. 1640m v kallblod. MaD får absolut det första strecket med 10 Hauk Viktor men spår 1 från tillägg. Detta kan bli dyrt.. 1,3,6,7,10,12,13,15 (8) för att vara "säker" ;) Avd 4. 2140m a Silver mot Guld, spårtrappa. Äntligen en spik! Det gäller bara att räkna ut vem av 4 och 5 som tar ledningen.. |
Tidiga streck
Jag brukar alltid ta ut en grundidé innan jag slår på streckprocenten. Avd 1 Olösligt stolopp som Kalle säger. Voltstart dessutom. Då tar jag alltid 1 - 6 -7. De bästa spåren. Nån av dem borde komma iväg bra. Avd 2 6 Eolo Wise L är mitt första streck, kanske det enda. Broder Mats upp nu och på med jänkarvagnen! Avd 3 Norgetävlande kallblod som kommer hit och får svensk toppkusk. Det låter som 3 Kolbu Prinsen, 5 Harkar, 7 Fröyu Jerken, 9 Storm Annsgal och 10 Hauk Viktor. Dyrt, som sagt. Avd 4 Silver mot guld. Här känns 9 Karat River som en tänkbar spik. Avd 5 1 Who´s in Charge är oxå en tänkbar spikidé men jag vill nog återigen ha med 6 Sundancekid med tanke på distansen. Avd 6 Wäjerstenhästen 3 Merlin Mearas gör debut hos Maria Törnqvist. Intressant! Får kolla vad hon säger på hemsidan. Avd 7 5 Pearl Kayz slår snart till. Nu från bästa spåret på hemmabanan kanske det är dags. 7 Mary Wadd är en annan jag jagar. Fortsätter jakten! Avd 8 Det här loppet ger mig ingen känsla. Alla kan vinna, alla kan förlora. Det låter som en helgardering. En grundstomme att klura på. Nu ska jag koppla på procenten på startlistan och se om jag fått med några goa skrällar. :rolleyes: |
Citat:
|
Måndags Dragen
V85 1) 3 Green Peaks Tredje Raka ? Tja varför inte. 10 Tui Southwind Lurig 4% are. Örjan upp f.f.g. 15 Syrah Kommer med tre raka G vilket är oddshöjande. Men prickar Björn springen så sveper han halva fältet. Psst Face Time Bourbon gener. V85 2) 6 Eolo Wise L. Har gått skapligt från tuffa lägen och är väl värd en vinst ? 8 Magic Bourbon Surt läge men har ju rätt gener :p 10 Katmandu Mearas Står perfekt inne i Brons och vunnit hälften av sina starter. Härdad i tufft motstånd. Smackelismack. Endast spåret emot. V85 3) 13 Bleke Borken Gick en 22 tid senast mitt i vintern på full distans. Men Nordisar är ju som bekant Nordisar. V85 4) 9 Karat River Smackelismack. V85 5) 6 Sundancekid Distansgynnad rackare. Perfekt inne. Smack. V85 6) 12 Five Billion Surt läge och orutin men 4 raka är respekt. V85 7) 2 Finance Lady Par Örjan har väl på pappret en straffspark ? Men ston är ston. 5 Pearl Kayz Spurtstark rackare. Farlig med rätt smygare. 12 Kapucine d’Inverne Måste ju ha en stänkare oxå. Måste dessutom ha överpace och sol och måne i ryggen. Men ibland vinner 1% are. V85 8) Öppet och högklassigt Klass 1 försök. 1 Laprisamata Kuskförstärkt luring. Björn + Färjestad = Sant. 3 Tiberius Lurig hemmahäst. Äntligen bra läge. 5 Gliding Eagle Duger gott i klassen. Se upp för Djuse pojkarna. |
Spik ideer: 5-5 på slutet. Bra spår!
|