Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   12/2 V75-finaler Solvalla (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/6315-12-2-v75-finaler-solvalla/)

Badass 2011-02-11 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av kallekula (Inlägg 104791)
carsten jobbar inte i stallet. Det är en av Danmarks mest kända travsportsjournalister. Som för övrigt är oduglig. Men det är min åsikt

K.K Logistic är en veking, kommer aldrig att vinna detta lopp... Kanske om denne får bestämma i 20-tempo första 1000, knappt då - ser inte denne som en V75-vinnare! Detta trots en mycket bättre startkusk.

Här kan det verkligen smälla - särskilt då i en av få avdelningar där bakspårshästarna nästan står med fördel... Detta då spår 2-6 är snabba ut, som jag tolkat det, och så har du Goop på åttan - kommer bli racer från början...

Sedan har du alla från bakspår som är bra spurtare - och glöm för fan inte Growup som var uppskruten inför förra starten men som det var tveksamheter inför om det vara en prepare, eller inte...! Streckad på löjligt låga 13% nu...

/Badass

Travaren 2011-02-12 02:06

Jag tror stenhårt på K.K log kommer gå på spik på den som det ser ut nu, men första loppet känns jävligt öppet däremot jag e inte så säker på Tinita Love alltså pengamässigt har den sprungit in mest i loppet tror jag. Men känns som tex Pebbley kan skrälla till när det väll gäller som senast på Solvalla. Så första avd kommer jag gardera på tror favoriten faller.

Sen Love you more är het och ha med på kupongen i 4 loppet, Streckad på 11 % i dagsläget och kan mycket väll vinna om inte Goober leder runt om.

Nu är ju banförhållandet inte optimalt tror många kommer gå med skor men får se på plats hur det ser ut.

rovfisken666 2011-02-12 02:34

Jag chansspikar Colombian Necktie i morgon! Tycker det ser ut som det kan bli lite krig i det här loppet och får han smyga med och spara speeden och inte behöva gå från sista position så kan det gå vägen. Kan vara en kul spik!

KP 2011-02-12 03:44

Vad är era erfarenheter utav utländska hästar som startar i Sverige? Speciellt de som åkt till frankrike och tävlat ett tag. Syftar mest på Tinita love. Enligt mitt selektiva minne så floppar de rätt ofta. Vad tycker ni?
Hästen ska vara streckad över 70% egentligen enligt mig. Vet inte om jag ska gardera eller spika henne här.

rovfisken666 2011-02-12 03:51

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 104891)
Vad är era erfarenheter utav utländska hästar som startar i Sverige? Speciellt de som åkt till frankrike och tävlat ett tag. Syftar mest på Tinita love. Enligt mitt selektiva minne så floppar de rätt ofta. Vad tycker ni?
Hästen ska vara streckad över 70% egentligen enligt mig. Vet inte om jag ska gardera eller spika henne här.

Majoriteten brukar inte lyckas så bra nä, men det är väldigt individuellt vilken häst man pratar om. Finns några som brukade komma tillbaka och vara i väldigt bra slag. Det är mitt selektiva minne :) Minns inte vad hästen heter nu men Johanna Lindqvist brukade köra den och den lyckades väl efter sejouren i Frankrike?

Men din fråga, är det utländska hästar du pratar om eller svenska som vintrat i Frankrike?

criba 2011-02-12 07:26

De tre strykningarna har snarare cementerat min tro att vinnaren återfinns på tilläggsvolten. Den stora vinnaren i dubbel bemärkelse på dessa ändringar blev 15 Ester Zonett med lovande Oskar Florhed som nu får ett dansgolv att kliva iväg ifrån samt mindre kött att runda. När man tittar på startsnabbhetsstatistiken hos travnet ser man att hon inte spetsat på 8 försök och inte vunnit på 8 Solvallastarter. Har dock roat mig med att kolla hur hästen öppnat i sina voltlopp från tillägg och måste säga att denna lördagshäst snarast är gynnad av voltstart! Ser man sedan vilka lopp hon deltagit i på Valla så kan det vara förlåtet att hon inte vunnit där. På häftiga formintrycket senast och ovanstående omständigheter så seglar detta upp som draget i loppet och den givna utgångshästen på mitt utlovade tvillingspel. Var klart snabbast från spår 3 på tillägg 23/12 (krossade då ett bra gäng med liknande proposition, dock 2640m) samt öppnade snabbt öppnade raskt 10/6-10 från spår 6 tillägg. Hungrige Oskar litar jag på att han fixar iväg henne här. Underlättas ju av visad toppform och löpviljan hos hästen. Hittar han bara ner framför sina voltkamrater så ska chansen vara riktigt bra då hon tål en tuff sista 700meterrepa. Kunde ursprungligen inte se henne ta sig förbi 14 Rouge men med den borta så är det nu bara att åka. Gasa Oskar!!!

Mitt tvillingspel blir: Utgångshäst 15 Ester Zonett mot 2,10,11. Kan vara en chansspik för den vågade. Står själv över streckspelet idag då jag inte har feeling i övriga lopp och jobbar under dagen.

En intervju tagen innan strykningarna:

15 Ester Zonett (Oskar Florhed) ser det bra ut med. Bör ha en bra chans här tycker jag. Hon går alltid med skor. Det gör ingenting om det blir riktigt kallt så att brodd krävs heller. Blir kanske inte så jättebetrodd nu, säger Tomas Wiklund.

TILLÄGG: Nyss spelade någon ca 5-6000kr vinnare på nr 15 då den dök från 7,50 till 2,30 i odds hos ATG. Någon med kontakt i stallet kanske? Inget jättespel men ganska mycket för en 7%are.

Alderbran 2011-02-12 11:41

Varningslista.

De jag har på travnets varningslista idag är :

Love you more

Turbos Cherie

Lamborgini ST

Avanto

Pga tidsbrist så kan jag inte förklara grundligt varför jag har dem på listan, men efter att ha sett dem i lopparkiven och så är det hästar jag iaf analyserar extra idag.

Ha en trevlig lördag.

kallekula 2011-02-12 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 104801)
K.K Logistic är en veking, kommer aldrig att vinna detta lopp... Kanske om denne får bestämma i 20-tempo första 1000, knappt då - ser inte denne som en V75-vinnare! Detta trots en mycket bättre startkusk.

Här kan det verkligen smälla - särskilt då i en av få avdelningar där bakspårshästarna nästan står med fördel... Detta då spår 2-6 är snabba ut, som jag tolkat det, och så har du Goop på åttan - kommer bli racer från början...

Sedan har du alla från bakspår som är bra spurtare - och glöm för fan inte Growup som var uppskruten inför förra starten men som det var tveksamheter inför om det vara en prepare, eller inte...! Streckad på löjligt låga 13% nu...

/Badass

"veking". Vad grundar du det på?

KP 2011-02-12 12:11

2
3,4,6,8,9
5
1,2,4,6,7,8,10
2,3,8,10,11,15
1,4,5,7,11,12
3,6,7,10

med lite reserver här och var fick det bli

Stall 4 2011-02-12 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 104891)

Visst har du rätt. De är överstreckade, uppskrivna och floppar som oftast. Tänk även på dessa otroligt olika banorna som kommer att råda idag.

Mjuk härlig kolstub mot stenhård cementbana.

KP 2011-02-12 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av Stall 4 (Inlägg 104985)
Visst har du rätt. De är överstreckade, uppskrivna och floppar som oftast. Tänk även på dessa otroligt olika banorna som kommer att råda idag.

Mjuk härlig kolstub mot stenhård cementbana.

Jag spikade den iaf. Den är totalt felstreckad imo. Bör vara kring 70% och omgångens största.

citerar även jens från http://www.travsidan.nu/trav/analys.html

Citat:

V75-1: Stoeliten, autostart, kort distans. Struken: 12.

Ifjol avgjordes tre sådana här lopp, alla på Solvalla. Två av dem vanns av streckfavoriten, vilket är helt i enlighet med det mönster vi ser i statistiken på sidan 150. Favoritfrekvensen är SÅ hög i den här typen av lopp, 6 av 10 favoriter infriar, det finns inga andra (varmblods)lopp som genererar så många favoritsegrar.

Båda facktidningarna (Guiden och Ronden) samt Expressen spikar 2 Tinita Love. Den hästen är också den i media mest tippade hästen i hela omgången, vilket normalt sett är synonymt med dagens största favorit. I skrivande stund är det dock inte alls så; hon är faktiskt inte ens favorit i loppet. Det lär hon dock bli under lördagen.

Att Spelarna den här gången går i otakt med media beror sannolikt på att (den blivande) favoriten är norsk. Spelare är häpnadsväckande patriotiska, och spelar hästar man sett och kunnat följa. Ögat bokar örat! Den här norskan är dock ingen bluff; det räcker att titta på insprungna pengar för att se att hon har överlägsna meriter i loppet. Dessutom är nu läge och distans optimalt för hennes del. Hon lär inte bli någon jättestark favorit, men ska ändå ha en chans runt 2/3. Ett utmärkt spikförslag med andra ord.

Klanke 2011-02-12 12:36

mitt miljonsystem..

avd1. 4 Vanessa du ling.
avd2. 2-3-4-6
avd3. 1 Marshland
avd4. 1-3
avd5. 3-8-11
avd6. 4 Forty Five
avd7. 1-2-3-5-6-7-9-10

= 96 kr

Chanssystemet

avd1. 2-4
avd2. 2 Karma
avd3. 1-5
avd4. alla 12.
avd5. 8-11
avd6. 4
avd7. 6

breaker 2011-02-12 13:11

Angående Tinita Love så går hon med skor runt om idag, undrar om det gör nån skillnad?
SÅ HÄR SÄGER MAN FRÅN STALLET: - Hästen kan vinna om hon får trolla bort en bit i ledningen. Men får hon tryck på vägen riskerar hon att bli trött till slut. Hon ska helst gå på kortspeed. I Prix de Luxembourg satt hon fast med lite krafter kvar, säger en kontakt i stallet.