Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Torsdag 5/3 - Umeå - V64 DD mm (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/63245-torsdag-5-3-umea-v64-dd-mm/)

Efterhandaren 2026-03-05 09:15

Torsdag 5/3 - Umeå - V64 DD mm

Gröten På Plats

Efter ”vit” månad befriad från morgongröt är jag tillbaka i mina gamla vanor. Det känns faktiskt helt ok.
Och dessutom står travfåtöljen och väntar inbjudande och troget.
Vårvädret har spritt sig ända upp till Umeå men det varnas för lite halvtung bana. Det är väl någon meter tjäle i banan :p Men här på Västkusten har vi vårkänslor :)

Dagens DD Surr.

DD 1) 6 Duke Är mitt chansdrag i vidöppna icke vinnar loppet med låga startpoäng. Mika tar nog piken och vinnarhålet kan vara en perfekt lösning på loppet.

DD 2) 11 Arn Silvio 40m tillägg och voltstart är oddshöjande men Arn är nog loppets bästa häst. Voltstart i bakre leden brukar ge lite lugnare avgång och kör Uffe felfritt är det nog hästen att slå. Bold Eagle avkomman har tuffat på hela vintern och visat fina takter i enkla gäng.

DD 6 mot 11 står nu i 63ggr. Jag är rädd att detta sjunker rejält och då kanske det inte är spelvärt.

Wedgie 2026-03-05 14:53

Varför är 9 Kruson så lite spelad i 4:e? Varit ute mot betydligt tuffare motstånd, och trea bakom Solhöjdens Drake och Oppgårdsdrängen på något tung bana (som det verkar bli även ikväll) över 2640m för inte så länge sen. Imponerade inte senast, men kanske svårt när man ställs mot typ Bleke Borken och Hibovalle...

Wedgie 2026-03-05 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 844800)
Gröten På Plats

Efter ”vit” månad befriad från morgongröt är jag tillbaka i mina gamla vanor. Det känns faktiskt helt ok.
Och dessutom står travfåtöljen och väntar inbjudande och troget.
Vårvädret har spritt sig ända upp till Umeå men det varnas för lite halvtung bana. Det är väl någon meter tjäle i banan :p Men här på Västkusten har vi vårkänslor :)

Dagens DD Surr.

DD 1) 6 Duke Är mitt chansdrag i vidöppna icke vinnar loppet med låga startpoäng. Mika tar nog piken och vinnarhålet kan vara en perfekt lösning på loppet.

DD 2) 11 Arn Silvio 40m tillägg och voltstart är oddshöjande men Arn är nog loppets bästa häst. Voltstart i bakre leden brukar ge lite lugnare avgång och kör Uffe felfritt är det nog hästen att slå. Bold Eagle avkomman har tuffat på hela vintern och visat fina takter i enkla gäng.

DD 6 mot 11 står nu i 63ggr. Jag är rädd att detta sjunker rejält och då kanske det inte är spelvärt.

Vill nog slänga med 9 Restricted Edition och Sandras 12 Nightwish River i DD1 också. Håller med om Arn Silvio och lämnar den ensam.

Wedgie 2026-03-05 20:11

Så mycket för den tankeverksamheten