![]() |
V86 ÅBY BOLLNÄS 27 maj
V86 utan valla! Då är det väl sommar!
Bollnäs och Åby delar på omgången. Åby gillar jag. Vem är van vid Åby och kan spetsa för att sen släppa till en bra häst. Vila några varv och sen vräka sig förbi på open stretch? Vi har sett det förut. Bollnäs har oxå lite egen statistik. V85 gick på Bollnäs i april. Då vanns hälften av loppen från spår 5 eller 6. Spår 5 har tydligen 20% på medeldistans auto, Bollnäs. Anmärkningsvärda siffror. Det första som slår mig är att ett 4-årigt kallblod har 73% av strecken i avd 6. Det är väl nästan tvångsgardering då eller? Spår 7 är inte något plus direkt. Det här är obekanta hästar för mig och det kan ju vara så att den bara vinner lätt. Men jag chansar på en helgardering. Allt annat är skräll! Så spelar en äventyrare! För ovanlighetens skull blir jag lockad att göra en liten lapp till V86:an :whistling: |
Jag kontrar direkt med tidiga Åby/söndags dragen :rolleyes:
V86 1) 7 Turfmans Nancy Är bra iordning och Lillgustav går framåt både som kusk och tränare. Har god hjälp av Pensionären Dan Widegren och pappa Håkan. Dessutom goa gener från morfar L-G Edvinsson som var en grym Halmstad tränar profil. V86 3) 5 Garbino Perfekt inne i klassen och Stefan P är en stabil driver. V86 5) 4 Jeriko Brick Rejäl travare med den där Björn i vagnen och perfekt läge. 5 Ivan Mauger Speedway hästen brukar jag bevaka. Rosleff brukar va med på stregen med familje hästen. V86 7) Klurigt Stayerlopp. Många starka och distansgynnade filurer. 2 Rosso Rubino verkar trivas på distansen och kan stå emot länge. 3 Louis De Vuitton Brukar jag bevaka. Duger gott i klassen. 5 Opening Knight Se ovan. 13 Laredo Boko Härdad i betydligt hårdare gäng och jag blir inte förvånad om Robban tuffar runt dom. |
Citat:
V86 1 7 Turfmans Nancy är mitt förstastreck men ettan i volt måste jag ta med. V86 3 5 Garbino är en klockren spik. V86 5 5 Ivan Mauger är en ännu klockrenare spik. Rosleff går bra på Åby! V86 7 Alla kan vinna detta jättelånga lopp men mina första streck får 13 Laredo Boko som nog ger sig iväg i tid. 11 Belgique är en patenterad långluffare och Björn verkar vara i zonen nu. 9 Pingis kan vara dumt att släppa nu med spännande kuskbyte. 2 Rosso Rubino har ett smaskigt läge. Givet streck! Bollnäsloppen får jag klura på men det blir nog helgardering i avd 6. |