Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Tisdag 25/8 - Jägersro - V85 Derby Kval (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/63931-tisdag-25-8-jaegersro-v85-derby-kval/)

Efterhandaren 2026-08-25 09:57

Tisdag 25/8 - Jägersro - V85 Derby Kval

Jepson och Kihlström sitter upp bakom grymma hästar och lär väl ta en och annan seger. Bakker och Wäjersten har oxå några svårslagna och förhoppningsvis även Lill Gustav :hattenav:

V85 1) Jag hoppas och tror att 9 Barkley ger Mellby hästarna en match.
Stackars Barkley har haft bakspår i samtliga årets starter ( 6st). Härdad tuffing är bara förnamnet. Robban har nog ställt iordning.

V85 2) 4 Wise Guy 68% är högt men de känns som övriga kör för andraplatsen och låter Örjan bestämma.

V85 3) 4 Nightlife In är en grym tävlingshäst som alltid gör sitt jobb.
Svårslagen Rackare.

V85 4) 4 Peggy Boko och 7 Fleetfoot S.S. är mina måstestrecken men visst är det ett ganska öppet Stolopp.

V85 5) 2 Sven Kuce blir bara bättre och bättre för varje start. Kul när en småtränare får fram en årgångshäst som matchar stortränarna och storägarnas mångmiljon hästar.

V85 6) 3 Mamma Mia Sisu har några G i raden men felfri är hon inte lätt att växla från perfekt läge.

V85 7) 4 Zarex Har haft Derbyt i sikte länge. Topptravare från grymma Stall Wäjersten. Toppform är bara förnamnet.

V85 8) 1 Brother Day Gillar läget och det vankas nog spets och slut.
Hästen har ju dessutom en Brother som är ganska Fair.
4 Gangster Vendil är min stänkare typ TV häst.

Klanke 2026-08-25 10:15

bygger pa en data driven analys AI... kommer snart finnas live pa natet har ar en forsmak. https://travlopp-analys-och-yfno.bolt.host/ enbart for avd1.. Men vad tycker ni, tankte kora och gora system om de faller val ut onsdagar normalt och lordagar.

ha en fin dag..

Wedgie 2026-08-25 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 848404)
bygger pa en data driven analys AI... kommer snart finnas live pa natet har ar en forsmak. https://travlopp-analys-och-yfno.bolt.host/ enbart for avd1.. Men vad tycker ni, tankte kora och gora system om de faller val ut onsdagar normalt och lordagar.

ha en fin dag..

Intressant!

La Occam's Razor högt också, men mer baserat på Svedbergs stallform + intervju. Neil Jung struken, men borde inte spåret vara en stark nog minusfaktor i modellen för att ranka ner från 1:a plats?

bosseguldheden 2026-08-25 11:10

Citat:

ha en fin dag..

Ingenting för mig, Klanke. Vad blir nästa grej? AI-styrda robothästar?

Men lycka till! och gnägg gnägg

Shooter 2026-08-25 13:39

Citat:

ha en fin dag..

AI är för stelt för att ranka travlopp då det är så många faktorer som spelar in som inte är matematiska. Databaserade travsystem har ju funnits tidigare också, men det är inget jag tror går att få till så det ger någon större fördel.

Strappa71 2026-08-25 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 848410)
AI är för stelt för att ranka travlopp då det är så många faktorer som spelar in som inte är matematiska. Databaserade travsystem har ju funnits tidigare också, men det är inget jag tror går att få till så det ger någon större fördel.

Agree.

Det är så väldigt varierande från lopp till lopp hur mycket olika faktorer väger in. Vad än en AI "lär sig" så halkar det snabbt i diket ändå.

Många försöker. Men att någon lyckas bygga något som ger en väsentlig fördel, om någon alls, i närtid....det tror jag inte alls på.

Påtaglig risk att vi inte har kvar spel på svenskt trav innan det är verklighet.

bosseguldheden 2026-08-25 14:57

Mitt "AI-system" (Alldaglig Intelligens):

Avd 1
Tre hästar börjar på bokstaven M. Alltså är det 27,27% chans att någon av dem vinner. Jag tar med
5 Mellby Narrow
7 Merlin Mearas
10 Mellby Note.

Lägger även till 9 Barkley (EI - Efterhandar-intelligens)

Avd 2
EI säger
4 Wise Guy
och jag kryddar med 3 R.K. Pascal (nånting, inte intelligens kanske, men en känsla), säger mig att Björn Goop har dunderform.

Avd 3
Här säger min AI och EI samma sak. Spik på
4 Nightlife In

Avd 4
Jag förlitar mig på JI (Jepson-intelligens) och att den ska lösa detta från krångliga sjundespår. Spik på
7 Fleetfoot S.S

Avd 5
Går på Efterhandarens linje och kryssar
2 Sven Kuce.
Men jag vill även ha ett helt ointelligent val,
5 Assar Rapid.
Det är lite av en följehäst och den vann senast Jepson körde.
11 Perfect Chest åker oxå med. Örjan/Redén är en egen form av intelligens och lång distans gör att det kan gå även från 11-spår.

Avd 6
10 Bonsse Garde är det självklara förstavalet för mig. Jepson/Wallin brukar väl alltid hugga nåt såna här dagar? Jag gör även ett ointelligent val och kryssar
2 Popup Pellini. Det låter bra från tränarn. Men vart har Dwight Pieters tagit vägen??? En norbagge i sulkyn känns inte så roligt.

Avd 7
Återigen litar jag på EI och spikar
4 Zarex.

Avd 8
Tycker som Efterhandaren, första strecket är
1 Brother Day. Jag tar även
6 Rosso Rubino och
7 Carros First King.

Det är ju inte säkert att AI kan räkna ut alla vinnarna.
Det kallas visst för skrällar...

Ursäkta allt AI-snack. Absolut inte menat att klanka på Klanke utan jag ville uttrycka min skeptiska inställning till att låta AI ta över mer och mer.
Kolla filmen INGEN HAR KONTROLL med Jonas von Essen, på YouTube

Efterhandaren 2026-08-25 15:05

Förlåt en yngling men jag fattar inte att det är så jäkla lockande att hitta hjälpmedel och metoder som hittar vinnarna i travspel ! Min filosofi är och har alltid varit att tjusningen
med travspel är ju att jag själv gör min bedömning och väljer mina streckvärda hästar genom att försöka väga in alla parametrar. Självklart finns det program som gör detta minst lika bra men då har ju poängen att påverka ditt egna spel försvunnit. Lite som att köpa en lott.
När jag själv gör mina val kan även en liten vinst ge en bra tillfredsställelse. JAG hittade vinnaren inte något jäkla dataprogram.

Efterhandaren 2026-08-25 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av bosseguldheden (Inlägg 848412)
Mitt "AI-system" (Alldaglig Intelligens):

Avd 1
Tre hästar börjar på bokstaven M. Alltså är det 27,27% chans att någon av dem vinner. Jag tar med
5 Mellby Narrow
7 Merlin Mearas
10 Mellby Note.

Lägger även till 9 Barkley (EI - Efterhandar-intelligens)

Avd 2
EI säger
4 Wise Guy
och jag kryddar med 3 R.K. Pascal (nånting, inte intelligens kanske, men en känsla), säger mig att Björn Goop har dunderform.

Avd 3
Här säger min AI och EI samma sak. Spik på
4 Nightlife In

Avd 4
Jag förlitar mig på JI (Jepson-intelligens) och att den ska lösa detta från krångliga sjundespår. Spik på
7 Fleetfoot S.S

Avd 5
Går på Efterhandarens linje och kryssar
2 Sven Kuce.
Men jag vill även ha ett helt ointelligent val,
5 Assar Rapid.
Det är lite av en följehäst och den vann senast Jepson körde.
11 Perfect Chest åker oxå med. Örjan/Redén är en egen form av intelligens och lång distans gör att det kan gå även från 11-spår.

Avd 6
10 Bonsse Garde är det självklara förstavalet för mig. Jepson/Wallin brukar väl alltid hugga nåt såna här dagar? Jag gör även ett ointelligent val och kryssar
2 Popup Pellini. Det låter bra från tränarn. Men vart har Dwight Pieters tagit vägen??? En norbagge i sulkyn känns inte så roligt.

Avd 7
Återigen litar jag på EI och spikar
4 Zarex.

Avd 8
Tycker som Efterhandaren, första strecket är
1 Brother Day. Jag tar även
6 Rosso Rubino och
7 Carros First King.

Det är ju inte säkert att AI kan räkna ut alla vinnarna.
Det kallas visst för skrällar...

Ursäkta allt AI-snack. Absolut inte menat att klanka på Klanke utan jag ville uttrycka min skeptiska inställning till att låta AI ta över mer och mer.
Kolla filmen INGEN HAR KONTROLL med Jonas von Essen, på YouTube

Ha,ha. Guldstjärna på detta AI anpassade inlägg enligt Bosseguldhedens personliga mjukvara :hattenav:

Lazze 2026-08-25 15:50

Citat:

Tre hästar börjar på bokstaven M. Alltså är det 27,27% chans att någon av dem vinner
:D:lol: Måste leta efter en häst som börjar på Q nu = 100% vinstchans!
Mvh,
L

Efterhandaren 2026-08-25 15:59

The Untersteiners

Stallet har 3st på pappret chanslösa hästar på dagens V85, dessutom bortlottade med bakspår
Men jag sitter här och myser i 35° värme med en iskall gin o vermouth rosso. Min favorit drink. Och som ett märkligt fenomen hamnar jag på ATG sidan och tänker så här.
10 Digital Brodde. 12 Bourbon Hill. 11 Have A Drink On Me är tre välstammade filurer som är härdade i tuffa gäng. Och när V85 känns lite favoritbetonad lägger jag krutet på en Platspölsa på dessa tre om ATG linan funkar. Lite darrig anslutning här nere.
Goa platsodds på alla tre.
Ha de gött för de har jag / Loke.

Efterhandaren 2026-08-25 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 848415)
Mvh,
L

Sven Quse. :yes: Låter ju nästan likadant och jag tror han vinner.

robert78Polen 2026-08-25 16:18

V85

5,6,9,10
4
2,4
1,4,7
2,11
3,10
4
1,9

KalleKlut 2026-08-25 17:01

Det förvånar mig enormt mkt om det stora pengar på 8r idag:lol:
Kör en liten x10

V85
Inlämnat: 2026-08-25, 17:59
Jägersro
Tisdag 2026-08-25
Start: 19:10
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5 (10, 6)
2: 4 Wise Guy (3, 7)
3: 4 Nightlife In (2, 9)
4: 1, 4 (7, 8)
5: 2 Sven Kuce (11, 6)
6: 3, 6 (10, 9)
7: 4 Zarex (2, 5)
8: 2, 4 (1, 9)

2x1x1x2x1x2x1x2 = 16 rader
16 x 10 x 0,50 kr = 80,00 kr.

Totalt: 80,00 kr
Rättningskod: PQC ZLK QDB

bosseguldheden 2026-08-25 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 848415)
Mvh,
L

Kan du utveckla den tanken? Eller skolkade du helt enkelt på mattelektionerna? :)