Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Kalmar 19/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/6489-v75-kalmar-19-2-a/)

Stekel 2011-02-18 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 106632)
Av dessa gillar jag i ordningsföljd:

1. Estrell Gull Spikar jag på V75.
2. Be Delicious - skall lätt slå The Editor som var usel senast.
3. Ridgehead Cahore - Skall slå Miss Sixty ganska lätt - gillar dock inte JH så där oerhört mycket...
4. Ridgehead Cahore på plats är en ganska bra chans - risken är dock att det är vinst eller förlust där...

Resten har jag inget större förtroende för...

Edit: Vad är det sista spelet för något och på vem...?

Lycka till...!

/Badass

Gjorde en trippel på Ridgehead Plats, Jaques/Photo P och Esterell/Linsan till 7.70 till slut. Vet inte varför jag inte tryckte av på Carmenere för jag tycker båda oddsen är dunderbra...gör kanske det nu, jag tror inte de står sig länge imorrn.

Varför gillar du inte spelet på Jaques? Oddset är lågt men det känns ändå som hyfsat värde där.

Sista är H3H på Rutger över Imola och Bowling. Skriver alltid de jag spelar på först.

Stekel 2011-02-18 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av Tomas63 (Inlägg 106678)
Videokoll under kvällen har gett ett antal streckvärda ideér till morgondagens V75:

V75-1 : 10 Hell of a Kemp - mäktigt tryck i hans avslutning senast. Hamnar kanske 3-4 ytter (kan ta rygg på startsnabbe Icy Glimmer As) vilket passar han vassa avslutning bra. Dessutom lär det bli tempo med Ridgehead C i täten . Se upp för Hell of a Kemps mäktiga avslut!

V75-2 : Se upp för 2-procentaren 15 Catchee Town som avslutade bra senast. är härdad i tuffa lopp och tål att gå i spåren sista halvvarvet. klart streckvärd på ynka 2% i ett öppet lopp!

V75-3: 7 Gigant Slugger har nu gjort tre mycket starka lopp i rad i tuff konkurrens. Bra avslutningar ifrån svåra lägen i 2 senaste. 17% är streckvärt!

V75-4: 7 Faciam (10%) - kan ta spets ommega lampan 1 Jaques tvekar i starten. Även 12 Photo Princess (2%!!!!!) ska ni se upp med, kan väldigt mycket och 2% är ett skämt!

V75-5: Troligt lås på 1 Esterell Gull samt 10 Conrads Linsan. Se dock upp med både 2 Regina One (6%, mycket bra i tuffa lopp 4 senaste) samt megarysaren 11 Carmenere (3%, kraftigt förbättrad i rykande avslut senast).

V75-6: Om toktempo i loppet måste 12 Nelle Pelle (8%) ha en bra chans. Fantastiska avslut i några av de senaste loppen. Kör Ohlsson!

V75-7: 12 Scargel (11%) har gått mycket bra i de två lopp han gjort 2011. Senast bra avslutning knappt slagen enbart av Tiffany Brodda. Starten innan enbart en längd efter bla Aclaim och Iceland som fyra i Guld. Gillar också lång distans! Kör igen Ohlsson!

Bästa chansspikarna: V75-1 nr 10 Hell of a Kemp
V75-3 nr 7 Gigant Slugger
Kupongdödarna: V75-2 nr 15 Catchee Town
V75-4 nr 12 Photo Princess
V75-5 nr 2 Regina One samt 11 Carmenere

Helt rätt att de flesta av dessa är bortglömda! Bäst är nästan Catchee Town som ju är ensam på springspår på 20 och loppet är riktigt tunt. 2% är riktigt bra.

Scargel är jäkligt tacksam på runt 10% också, jag börjar bli riktigt spiksugen där!

Stekel 2011-02-18 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 106650)
Datum: 2011-02-19
Tid: 15:15
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Mitt Popcorn - Banker Tooma

Spel: Mitt Popcorn 1
Insats: 3
Odds: 2.10
Bolag: Expekt

Motivering:
Här spelar jag Mitt Popcorn mot Banker Tooma i en H2H, 3 units till 2.10, på Expekt...

MP står bra till och är direkt i andraspår - är startsnabb och kan därmed välja taktik från start. MP är både stark och snabb och går ända in i mål. Står bra inne på pengarna och grym kusk som "aldrig" förlorar en tät slutstrid - en viktig egenskap på V75 då det ofta är väldigt lite som skiljer ekipagen åt... Hängde med i femte invändigt senast och den starten sade ingenting - kan vara sköna krafter sparade då.

Banker Tooma står också bra till spårmässigt och har bra form - var bra som tvåa senast, avslutade bra från femte utvändigt. Står hårt inne på pengarna och känns klart överspelad - borde dock gå framåt med loppet i kroppen.

Mitt Popcorn är på g enligt stallet och de tycker detta är en av de bättre chanserna i morgon - möter enklare motstånd också, enligt Pekka Lähdikorpi...

Här spelas alltså MP, 3 units, till 2.10 på Expekt! Räknar med att MP vinner denna match runt 6/10 och med lite säkerhetsmarginal så skulle jag kunna spela MP ned till runt 1.85 - så här får vi ett klart överodds!

Lycka till om någon följer...!

/Badass

Välanalyserat som alltid men jag tycker det är så svårt bedöma Banker Tooma när det inte finns så mycket färska och bra referenser att gå på, jag skulle vilja ha sett honom i ett lopp till helt enkelt. Håller med om att 2.10 BORDE vara ett riktigt bra odds men det känns lite för osäkert för min smak. Åke ligger ju väldigt lågt på Banker också, det är ännu en sak som talar för denna.

Badass 2011-02-18 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 106688)
Gjorde en trippel på Ridgehead Plats, Jaques/Photo P och Esterell/Linsan till 7.70 till slut. Vet inte varför jag inte tryckte av på Carmenere för jag tycker båda oddsen är dunderbra...gör kanske det nu, jag tror inte de står sig länge imorrn.

Varför gillar du inte spelet på Jaques? Oddset är lågt men det känns ändå som hyfsat värde där.

Sista är H3H på Rutger över Imola och Bowling. Skriver alltid de jag spelar på först.

Spelet på Jaques anser jag vara för dåligt odds på... Har många gånger gjort dubblar med en chansning och självklart då åkt på den "klara" med lågt odds! Därför letar jag hellre lir till högre odds än detta då det är väldigt ofta lätta att finna dessa till 1.70 och över - aktar mig att vara under denna linje...

Men han är ju startsnabb och siktar på ledningen, samt att motståndaren har uselt läge - men som sagt, oddset avskräcker...

Finns ett flertal tilltalande odds på Expekt som jag tittar på...

Lycka till i alla fall!

/Badass

Badass 2011-02-19 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 106690)
Helt rätt att de flesta av dessa är bortglömda! Bäst är nästan Catchee Town som ju är ensam på springspår på 20 och loppet är riktigt tunt. 2% är riktigt bra.

Scargel är jäkligt tacksam på runt 10% också, jag börjar bli riktigt spiksugen där!

Du har ju Scargel till 1.50 på Bet365 mot Star Running från bakspår på tillägg - måste vara ett bättre spel en Jaque, med tanke på att du kanske skall spika Scargel! Men du kanske inte vill lägga alla ägg i en korg :evilgrin39:?

För övrigt tror jag också en hel del på Scargel!

/Badass

Stekel 2011-02-19 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 106695)
Du har ju Scargel till 1.50 på Bet365 mot Star Running från bakspår på tillägg - måste vara ett bättre spel en Jaque, med tanke på att du kanske skall spika Scargel! Men du kanske inte vill lägga alla ägg i en korg :evilgrin39:?

För övrigt tror jag också en hel del på Scargel!

/Badass

Jag har sneglat på det oddset men jag tycker det finns lite för mycket osäkerhetsfaktorer för att 1.50 ska vara bra nog. Det är svårt att ställa Scargel mot Star Running som normalt möter helt olika hästar. Nu när jag tänker på saken så är ju SR väldigt streckvärd på 1%!

Man kan ju inte riktigt nämna streckspelet och H2H i samma mening heller, det är ju stora skillnader mellan de spelen.

Badass 2011-02-19 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 106699)
Jag har sneglat på det oddset men jag tycker det finns lite för mycket osäkerhetsfaktorer för att 1.50 ska vara bra nog. Det är svårt att ställa Scargel mot Star Running som normalt möter helt olika hästar. Nu när jag tänker på saken så är ju SR väldigt streckvärd på 1%!

Man kan ju inte riktigt nämna streckspelet och H2H i samma mening heller, det är ju stora skillnader mellan de spelen.

Nej, visst är det så - menade bara att det är ju surt om Scargel galopperar bort sig eller på annat sätt kommer bort - då är det inte kul att åka på både H2H:en och V75!

/Badass

Stekel 2011-02-19 00:25

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 106704)
Nej, visst är det så - menade bara att det är ju surt om Scargel galopperar bort sig eller på annat sätt kommer bort - då är det inte kul att åka på både H2H:en och V75!

/Badass

Ja det är iofs aldrig bra att lägga ALLA ägg i samma korg men lite så blir det ju ibland. Nej jag är tillräckligt luttrad för att undvika tilt på sånt där, nästan dagligen råkar man ju ut för någon sur galopp som gör att en fin sexa går upp i rök eller så.

Såg att Be Delicous/The Editor gått upp i 1.80 och där trycker jag av. BD gav ett riktigt formbesked senast och har perfekt spår och bästa kusken. TE har fått snabba pengar och jag vet inte om jag skulle sätta den framför om de stod på samma start ens.

Badass 2011-02-19 00:45

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 106707)
Ja det är iofs aldrig bra att lägga ALLA ägg i samma korg men lite så blir det ju ibland. Nej jag är tillräckligt luttrad för att undvika tilt på sånt där, nästan dagligen råkar man ju ut för någon sur galopp som gör att en fin sexa går upp i rök eller så.

Såg att Be Delicous/The Editor gått upp i 1.80 och där trycker jag av. BD gav ett riktigt formbesked senast och har perfekt spår och bästa kusken. TE har fått snabba pengar och jag vet inte om jag skulle sätta den framför om de stod på samma start ens.

Den H2H:en är det bra odds på - står enbart i 1.65 på Expekt... Jag kniper denna jag med då jag troligtvis även spikar Örjan i detta lopp...

Lycka till oss...! :cheers:

/Badass

criba 2011-02-19 03:31

Citat:

Ursprungligen postat av Misär (Inlägg 106675)
Tankar om sista avdelningen?

Min chansspik hamnar på 4 King Of Kings som jag ser ett stort spelvärde i här då jag trodde ekipaget skulle vara bland favoriterna. Noterar tacksamt att det främst surras om 2 Bad Rock och 14 Bowling Inferna i detta lopp i media/betaltips vilket borde innebära att strecken snarast sjunker under dagen. Står iofs lite hårt inne men har nu lopp i kroppen och denna gång blir det nog skoryck runt om (bevaka detta) vilket gav en extra växel ifjol! Gått bra för Erik och fixar spåret på Kalmars breda bana och spetsar nog här. Gått bra i ledning (2 av 3) Följ gärna kretsens trevliga hemsida/gästbok där man redan innan förra starten sa att det var hit man siktade http://kingofkings.dinstudio.se/guest_18.html . Vunnit 5 av 7 på 2640 m och gillar Kalmar http://www.voltstart.se/startlista/s...e&sort=startnr .

ViTippa-intervju: "4 King of Kings kom aldrig in i matchen senast. Han kommer att gå framåt med loppet i kroppen. I jobben efter har han varit uppåt och jag tror att han är nära toppformen. Högst troligt kommer vi att köra barfota fram igen, men det kan bli barfota runt om ifall banan tillåter. Kommer han fram och får överta ledningen tror jag att han är med och slåss om segern för det är inte många lopp han förlorat i ledningen, avslutar Oskar Svanberg."

Annars är mina travplaneter i oordning! Iskalla ideer förra lördagen där det mesta gick snett. Har dessutom tills nyligen haft ett par naturlagar att luta mig mot i mitt travspel vilka gällt i åratal.

Den första naturlagen upphörde att gälla redan i april ifjol då Ove A Lindqvist satte dit Youpie på V75. Då var sju års ökenvandring på rikstoton till ända för Ove och jag sprack så det sjöng om det den dagen. Efter det har han vunnit ytterligare ett rikstotolopp.

Andra naturlagen: Så i måndagen 7/2 hände det jag trodde jag för evigt skulle slippa bevittna: Johnny Takter tog spets i ett voltstartslopp med Kari Lähdekorpis startsnabbe 2 Absolut Fin från sitt innerspår!! Jag har följt travet förhållandevis ingående i snart tio års tid och inte vid något enda tillfälle har jag sett Johnny ta spetsen av egen kraft i ett voltstartslopp. Ibland har han förvisso kört sig dit med någon överlägsen häst efter några hundra meter men alltså aldrig spetsat initialt. Nu underlättade det förvisso att 1:an var struken och 3:an och 7:an startgalopperade men det ändrar inte det faktum att Johnny faktiskt satt i spets redan in i första kurvan. Önskar att jag kunde säga att det var en engångsföreteelse men jag tror faktiskt inte det då han lyckades pricka starten riktigt bra med 6 Image Lady i V75-avslutningen i lördagen 5/2. Vet inte om jag inbillar mig men tycker det ser ut som han har kortat tömmarna lite och det är möjligt att det är det som gett honom denna egenskap som han varit så totalt avsaknad av. Kan det månne vara så illa att man måste börja ta med Johnnys uppsittningar i spetsdiskussionerna? Kan han ha varit på Wången och tränat voltstarter måntro? Mycket funderingar så här när ens grundpelare i spelet rämnar. Tänker dock köra med tredje-gången-gillt-devisen här och ger denna lag ytterligare en chans. Den andre glänsaren med ett misstänkt förflutet inom vindsurningsvärlden (är ju häftigt om man där klarar att luta sig så långt bak att bakhuvudet nuddar vid vattnet) är Johan Untersteiner. Nåja Johnny och Johan tycks vilja slå sitt bakhuvud i travgruset i stället. Aldrig fattat vitsen med denna sömniga trassliga körstil. De är ju chanslösa i voltstarterna båda två men det kanske ser coolt ut i TV och det är väl viktigare än att prestera för vissa kanske.

criba 2011-02-19 10:21

Ser tre streckvärda skrällbud idag. Främst vill jag ta omtag på 12 Mellby Toker som jag trodde en hel del på på Mantorp. Såg jättefin ut ut på barfotabalans då men en galopp sabbade allt då. Svante väljer att skicka sina båda hästar på en 80-milaresa då han vill köra dem utan skor, säger lite om att han är ute i angeläget ärende, http://www.stallsvantebath.com/ .

Tycker även hans 12 On The Wall måste ha hyfsad chans från optimalt spår med bästa kusken. Låter klart uppåt och denna är nog väl så bra som 11 The Editor och borde kunna matcha Örjans även om den skulle nå spets. Potentiellt lås på 6 och 12 i avd 2.

Tredje skrällspelet lägger jag på 8 Image Lady som nu är kuskförstärkt med Jennifer. Gav ett lysande intryck senast på Mantorp då hon snabbstartade och sedan blev fast med gott om kräm kvar efter en galopp. Startryggen är perfekt och om luckan kommer så blir detta klart intressant. I lärlingsloppen kan lite vad som helst hända och jag har tidigare skrivit om hur denna typ av startläge snabbt kan bli en fördel om det blir några omstarter då hon slipper lägga krafter på att ladda.

Misär 2011-02-19 10:59

Någon som vet vad Kolgjini säger om Ridgehead i Aftonbladet idag?

Misär 2011-02-19 11:00

OBS!
Björn Goop är däckad i influensa – och tvingas ställa in dagens V75-tävlingar.

Innebär bland annat att Jacques körs av Ulf Ohlsson. Ännu mer vatten på kvarn för att fälla favoriten nu.