Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Någon som har spelkrönika Berglund? (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/8357-nagon-som-har-spelkroenika-berglund/)

KlyvabsAllIn 2011-07-30 11:47

Någon som har spelkrönika Berglund?

för hagmyren?

tribalfunk 2011-07-30 12:48

Varsegod...:D

V75-1
Favoriten

En startsnabb häst på ­springspår, då är taktiken klar. 7 ­Mellby ­Sambuca körs till spets och ­stannar där ­hela vägen. Han har sett läskigt bra ut och är dagens bästa singelstreck.

Outsidern

Med omvända spår hade det ­varit tänkbart att strecka 9 ­Kouros ­Broline. Han såg okörd ut ­senast, men det blir tufft för honom att plocka ner favoriten från utvändig position.

Spetsstriden

Bergh vill nog utmana favoriten med 3 Zeuxis Hornline men han är ­lite stegig i volten och får svårt att ta emot 7 Mellby Sambuca som spetsar.

Korsdraget

Det trånga spåret är inte bra för

5 Mind Your Head – det kan bli ­galopp. Men kommer han hyggligt till samtidigt som det krånglar för ­favoriten är han en tänkbar vinnare.

V75-2
Favoriten

Även om det var i enklare omgivning än i dag får man berömma 5 Celebrity Madonna för segern senast. ­Tyvärr är det nog galopprisk från spår fem och därför är hon klart sårbar.

Outsidern

Är det en tillfällighet att 6 Collect Tooma nästan uteslutande startat på kort distans eller är hon bara en sprinter? Det korta upploppet gynnar henne. Kan hinna undan från spets.

Spetsstriden

2 Draw the Line är snabb men kan nog inte hålla ut 6 Collect Tooma som med hjälp av springspåret har högre fart när starten går.

Korsdraget

Att hålla undan för starke Jacky ­Glide är inte lätt men 12 ­Quassia Lascaux gjorde det senast. Bra formbesked. Hon öppnar fort, så ­innerspåret på tillägg är ingen fara.

V75-3
Favoriten

Är det äntligen dags för 1 ­Reven d’Amour att få vinna? Väldigt ­mycket avgörs i startmomentet. Från spets tror jag att han blir väldigt svårslagen, men kommer han dit?

Outsidern

Även om 7 Alvena Pele ­galopperade senast tror jag att Per Lennartsson laddar för att ta spets. Annars ger han bort loppet och det tror jag inte är ­aktuellt. Han går ju allra bäst i spets.

Spetsstriden

1 Reven d’Amour är snabb, men galopperade bort sig nyligen från samma läge. 7 Alvena Pele är ­första utmanare. 6 Global Investment kan också öppna fort .

Korsdraget

En jätterysare är 5 Scargel. För visst var det en formförbättring vi fick se näst senast när han spurtade vasst. Senast såg han riktigt laddad ut som fastlåst över mållinjen.

V75-4
Favoriten

3 Mugger M.M. fick ett rörigt lopp senast men höll trots det bra. Nu kan han få smyga med bakom ett gäng hästar som jagar ledningen. Löser det sig har han bra vinstchans.

Outsidern

Förra veckan trodde jag en del på

5 Miss My Money men då fick hon inte riktigt chansen. Den får hon ­säkert i dag då hon är både ­startsnabb och kuskförstärkt.

Spetsstriden

Spännande inledning med många snabba hästar och kort distans, men 1 Lucifer Scott och 2 Mack ­Pointer gör upp om ledningen. Mest envisa kusken avgör.

Korsdraget

Kan 9 Global Now hålla ryggen på Lucifer Scott eller Mack Pointer kan han få ett drömlopp. Att smyga med och få luckan på upploppet skulle vara optimalt för en femprocentare.

V75-5
Favoriten

Klart bästa hästen i fältet, men det kan bli problem för 15 Myllarfaks att runda hela fältet över kort ­distans. Han utmanade Hallsta Lotus senast och föll med flaggan i topp.

Outsidern

8 Hovfaksen har verkligen kommit tillbaka bra efter förra årets skadesäsong. Persson var offensiv senast och det räckte nästan till seger. Jag räknar med samma upplägg i dag.

Spetsstriden

2 Prestmo Kongen är den mest troliga ledaren om nu inte Daniel Olsson prickar starten perfekt med 6 Odd Tabac.

Korsdraget

När 10 Snygg klädde av ­Hovfaksen i Visby stod han 20 meter sämre till än i dag. Han har visat fortsatt bra form och håller han sig bara i rätt gångart ska han räknas med chans.

V75-6
Favoriten

Jag tror att 5 S.J.’s Otto kommer ­vara bättre i dag än senast. Då stumnade han för mycket för att få godkänt. Den korta distansen ­passar nog honom bättre än 2 140.

Outsidern

7 Le Cannibale är snabb ut, men om han når spets låter jag ­vara osagt. Styrkan för att vinna den tunga vägen har han också, så en ­resa i dödens klarar han definitivt.

Spetsstriden

3 Little Rainbow är väldigt snabb

i väg, men han släpper till ”rätt” rygg. 5 S.J.’s Otto eller 7 Le Cannibale?

Korsdraget

6 Maxwell Mayday är mitt ­tredje streck i loppet. Inget korsdrag men jag tror bara tre hästar kan vinna och han är minst streckad av dem. ­Otroligt bra senast och kan få loppet.

V75-7
Favoriten

Med stadigt tag i tömmarna sände Kihlström fram 10 Nantucket senast och han såg inte tom ut i mål trots tuff resa utvändigt ledaren. Två raka från bakspår på kort distans, tredje i dag?

Outsidern

5 Orlando Croft är tredjehandare

i brons men slog Le Cannibale som är favorit i silver nyligen… ­Senast kördes han passivt men i dag ­parkerar Veijo i dödens och vinner.

Spetsstriden

Ingen tvekan om att 3 El ­Sueco tar hand om ledningen.

Korsdraget

Skulle 1 Big River Supreme få rygg på ledande El Sueco ­kanske han äntligen får utdelning på sin form. Lennartsson på en Svanstedthäst brukar vara en bra kombination.

Challe Berglund

Challes bolags- och chanssystem
Bolagssystemet:

V75-1: 7 Mellby Sambuca (3, 5)

V75-2: 2, 4, 5, 6, 12, 13, 15 (8, 7)

V75-3: 1, 5, 6, 7 (3, 4)

V75-4: 1, 2, 3, 4, 5, 9 (6, 7)

V75-5: 8, 9, 10, 12, 15 (14, 11)

V75-6: 5, 6, 7 (9, 10)

V75-7: 5 Orlando Croft (10, 3)

2 520 rader/1 260 kronor

Chanssystemet: