Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-27, 17:32   #1
admin
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 197
Sharp$: 15232
Standard

Intervju med skaparna av Sharps.se





Kapitel 1 - En frågestund.
Skrivet av: Lemasive


Såhär ett år efter lanseringen av Sharps har jag frågat lite av grundarna och personalen på hemsidan ifråga. Det har i nästan alla avseenden varit en dundrande succé så nu tar vi och ser vad dom själva anser och hur det har gått. För den som undrar om skribenten har det gått ganska bra även om det inte verkar som det alltid, men nu skall jag inte stå i fokus utan det är människorna bakom Sveriges antagligen bästa sida för spel och gambling.



1. Hur har det gått för dig personligen som Sharp om du får säga lite generellt det här året.

2. Vad var din personliga tanke med www.sharps.se när ni väl började diskutera och lanserade den.

3. Såhär efter ett år nästan, vad känner du har bidragit mest till sidan och vad är du mest nöjd med?

4. Vad vill du se för förbättringar på sidan?


(Icash skulle också ha medverkat men han körde skoter)



Boone


1. Denna säsongen har varit ganska anonym och inget som egentligen sticker ut. Baseballen slutade bra med plus och de ryggningar jag gjorde höll och snittet höll sig på det normala med 8.7 units plus i genomsnitt per månad. Mina universitetsstudier har tagit upp mycket tid så jag har blivit väldigt passiv under hösten med mitt spelande och följer mest betting-diskussioner för underhållandets skull just nu.

2. Från allra första början var det nog för att fylla ett tomrum. Vi visste hur man spelade för att generera inkomst och ville lära ut det till andra genom att styra spelplanen själva. Jag, KP och iCash var alla relativt kända på Flashbacks spel-avdelning och vi tyckte inte det var hållbart att stanna där i all evighet.

3. Jag kanske inte är den som synts eller hörts mest, men jag är väldigt nöjd med vår fina MLB-streak vi startade säsongen med och även hur väl sidan utvecklats genom dedikerade medlemmar som vill att sidan fortsätter att gå i samma anda som tidigare där välskrivna rekar uppmuntras och ignorerar gnällspikar.

4. Jag vill se att vi utvecklas till att bli lite mer professionella, få ytterligare lite aktivitet på sidan, uppgradera spreadsheet, designa om framsidan och mycket annat. Det finns massor med bra förslag, men tyvärr väldigt lite tid att göra sakerna på. Vi har förberett vissa saker som kommer att lanseras i början på 2011 som ett första steg mot att bli sveriges största sportbettingcommunity.





KP


1. 2010 var på många sätt ett medelmåttigt år för mig som spelare, det var mycket jobb med att få igång allt med sidan och sedan har arbete och fritid prioriterats. Min forté är ju hästar och det har inte blivit nog av den varan det gånga året. Trots att jag inte har engagerat mig speciellt mycket slutar året på ungefär 75.000 pga bra livespel under vår/sommar/höst tyvärr har USAspelen skadat kassan en hel del. Så det blir mindre sådana spel iår


2. Det handlade om att få fram en plattform för spelande och Sharps som kunde samverka på en bättre nivå, jag var trött på all reklam och idioter som härjade på andra sidor och Flashbacks format och moderering fungerade helt enkelt inte.


3. Jag började med den tekniska biten innan den eminente Mars klev in i handlingen och har fått in många användare till sidan. Jag är väldigt nöjd med klimatet på sidan, och den upplysta massan(iaf när det gäller spel) som dag efter dag bidrar till att vi alla kan tjäna pengar. Det glädjer mig också att se användarantalet öka stadigt, det är mer kunskap som kommer oss alla till nytta och fler spelar på rätt sätt och slutar ge iväg pengar till spelbolagen.



4. Det jag vill se först och främst är en ny hemsida, men det är nog esteten i mig som talar där. Något jag önskar är att vi kan bli självförsörjande och kanske få in en extra slant eftersom vi idag betalar ur egen ficka, inte för att det är speciellt dyrt utan för att vi skall kunna erbjuda lite priser och bonusar för aktiva och duktiga medlemmar.


(Dikterat av Lemasive)


Mars


1.

Nu skulle jag inte anse mig vara någon sharp egentligen då jag uteslutande ryggar och mycket sällan lägger egna spel. Det har stått och stampat ganska mycket detta året med vissa serviceplays/rekare som gått plus men det plusset har sedan ätits upp av någon annan som gått sämre men jag ser det fortfarande långsiktigt och något som man kan dra nyttiga lärdomar ifrån för att kanske senare kunna se ordentliga resultat.


2.

Jag var som bekant inte med vid lanseringen men när jag gick med så var min tanke ungefär att fortsätta med det vinnande koncept som de övriga startat sidan med, ett inte för hårt modererat forum för sportsbetters där fakta och statistik värderas högt. Jag kände att jag kunde bidra med mycket för att göra sidan till mer än bara ett forum i och med sammankopplingen med spreadsheet och sedan reksystemet samt en nåtsådär funktionell förstasida.



3.

Det som bidragit mest är ju alla medlemmar som bidrar till forumet med värdefull information och andra insynsvinklar på saker än vad man själv har men för att sharps ska fortsätta växa och få hit ännu fler kunniga är många tekniska saker viktiga så att det blir en fröjd att besöka sidan. Skulle även vilja passa på att tacka våra moderatorer och speciellt Qirren vars jobb blir viktigare å viktigare ju fler medlemmar vi får. Det jag är mest nöjd med får ju ändå bli integreringen av spreadsheetet in i forumet samt att jag fått tid att utveckla spreadsheetet någorlunda iaf även om jag hade velat gjort ännu mer.


4.

Listan över förbättringar och idéer på nya saker är otroligt lång men högst upp står ändå det tråkiga i att få allt existerande att bli mer hundraprocentigt. Ett designmässigt lyft hade varit uppfriskande också, speciellt på förstasidan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
umebon (+5)
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat