V75 Halmstad 29/1
Det ser ut att kunna bli hyfsad utdelning på sjuan den här gången. Inga megafavoriter verkar det bli, Jealous Broline i avslutningen lär väl bli störst i omgången.
Knepigt silverlopp då många hästar inte startat i volt på länge. Den mest understreckade i mina ögon är distansgynnade Gills Abbe, trots att han är lite färsk i klassen.
Frillan har varit så jävla fin så länge att det är svårt att gå emot. Conrads Linsan känns värst emot på start, inte lätt att få ettor på tillägg i V7 som han gått i senaste två.
Guld lär bli jämnstreckat och det är därmed läge att spika. Neo Holmsminde är fin och startsnabb. Bra chans att ta ledning/bli släppt till ledning och sprinta undan. Uhrbergh som kört hästen spikar på sitt system och det tar jag som ett klart plus. Global I har fått lite paus nu och lär vara bättre än senast, men det kan bli svårt från tredje ytter. Excalibur är väldigt svår att bedöma men det känns som att han blir överstreckad.
Jag gillade verkligen vad jag såg av Kapriol Face senast och håller den som första häst i klass 2. D.Side känns understreckad, han har inte förlorat många felfria (har å andra sidan aldrig mött så hårt motstånd). Twigs Tarzan höll riktigt bra senast bakom Goober, men han lär gå upp i strecklistan och spår 12 är ingen höjdare.
Lärlingsloppet är lite lurigt. De bästa kuskarna ser ut att ha de bästa hästarna och det borde räcka att plocka med dem. Tounesol är mitt första streck. Jag trodde på henne senast och blev inte besviken av den prestationen direkt. Lite svårbedömd nu efter stallbyte dock...
Klass 1 känns väldigt öppet med många understreckade i nuläget. Burning Line Gral har varit bra vid andraplatserna, Blueberrysky höll bra senast, Ideal Kemp var överspelad favorit senast men är helt bortglömd nu av någon anledning.
Brons känns stängt på 2-10-4 i den ordningen. Att Goop kör Askö Serve borde väl sänka risken för att favoriten får tryck hela vägen och jag tror nog att Jealous B spårar hela vägen. Dock är det ju lärling som kör, och det kan nog inverka en del på vad konkurrenterna hittar på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: criba (+1), KP (+2)
|