Drar två spel för morgondagen redan nu då jag räknar med att de kommer sjunka i morgon.
Ogiltigt spel-ID: 258809
Traktor har spelat riktigt bra på sistonde, vilket segrar mot SKA och Severstal bevisar. Tyvärr så har man det dåligt ställt på målvaktssidan, vilket förstört deras säsong när man ersatte stabile Sokolov med pajasen Travis Scott.
Scott kan förvisso göra helt sjuka räddningar, men blandar det med påtok för många tavlor. Nu har han ändå sett stabilare ut på sistonde, och ska Traktor ha en chans att nå slutspelet, vilket man själva tror, så måste han vara helskärpt.
Offensivt är laget i riktigt bra form och J-VM stjärnan, Kuznetsov är kanske KHL's hetaste spelare just nu. Vityaz är som de är. Kvalitéetsmässigt ska de inte ha mycket att sätta emot, men de kan få alla lag ur balans.
Nu tror jag dock att hemmalagets form och offensiv avgör det här.
Ogiltigt spel-ID: 258810
Sjukt högt odds hos Betsafe! Yugra i jättebra form, visst. Men man har inte belägg för att vara i så bra form.
Riktigt bra mot Ak Bars senast, men dessförinnan två tursamma segrar, speciellt den mot Neftekhimik (4-2). Då var Neftekhimik överlägset långa stunder.
Nu tror jag att turen är slut för Yugra, orken med dessutom. Man har inte bredd nog för att orka med att följa upp en seger i Kazan mot så pass bra motstånd som Neftekhimik ändå bjuder på.
För på hemmaplan är man riktigt starka, vilket 16-7 och fem segrar på de sex senaste matcherna bevisar.
Har förlorat två bortamatcher mot Yugra, men vann enda mötet på hemmaplan hittils.
Tillskillnad från Yugra (som redan är klara) så spelar Neftekhimik för en plats i slutspelet, och man måste få utdelning poängmässigt efter att ha kammat noll mot Yugra och Magnitogorsk på bortaplan, trots att man som sagt långa stunder spelade ut motståndet.
Nu vänder det. 2.35 är riktigt högt, Expekt har tex. 2.05 på ettan här.