Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-28, 16:30   #5
kallekula

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Tack för trevliga tankar som vanligt Stekel!

Ett par tre reflektioner utifrån poängställningen inför Solvallafinalerna 12/2 är att 1 Mitt Popcorn kvalar in till finalerna med en andraplats. https://www.travsport.se/polopoly_fs...finalklara.pdf . Kari har ju i vissa intervjuer sagt att hästen nu ska ha ett rygglopp och utifrån detta är det fullt logiskt att man spetsar för att släppa till någon bra. Helst skulle Björn köra till med 12 Mill Degato tidigt men det är tveksamt om Åke släpper ner denna så troligare är kanske att Åke själv trycker sig till spets. På så sätt kan Söderkvist lifta med till andra eller tredjepriset

En liknande målsättning lär Kari ha för fine Gills Abbe som du nämner där en andra-tredjeplats räcker för finalplats. Lite lurigt känns det men jag gillar verkligen hästen som du och streckar förmodligen.

I övrigt är ju 2 Jealous Broline redan klar för finalen och då Thomas garderar på sitt eget system så är den röda varningsflaggan hissad för min del. Precis som du skriver är det ju en lärling som kör nu och jag tror till skillnad från dig att påläste Björn Goop trycker till rejält och inte behöver trycka alltför mycket för att få överta spetsen här med starke Askö Serve där man nog verkligen vill kvala in till hemmafinalerna. Vidare så öppnade Jealous inte speciellt vasst senast. Inte chanslös men hopplöst mycket streckad denna gång. Om skor så är han ännu mer sårbar. Lite sugen på att spika emot favoriten med 4 Askö Serve säger criba som inte är speciellt påläst ännu.

Nu är ju jag av det konspiratoriska slaget så ta dessa ord ganska lätt. Nyktert så tror även jag mycket på Neo Holmsminde i Guldloppet som jag tror missgynnades av banan vid senaste plumpen. Väl i spets så är det ett klart spikförslag.
Öppnade inte Jealous speciellt vasst senast?? Du får nog kolla om på det loppet... Han tog en dryg halvlängd på Zapdos
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat