Citat:
Ursprungligen postat av KP
Jag har de hela mer eller mindre klart för mig
Avd 1 kort
Avd 2 gardera (frillan vinner ej)
avd 3 spik neo
avd 4 gardera
avd 5 kort
avd 6 storgardera
avd 7 spik askö
Hörde av en kund idag att Necklace kommer att strykas senare.
Samma kund sa även att Stefan Person sågat häst 2 i avd 5. Persons andra häst är redan struken med (twigs tarzan). Dålig hälsa i stallet? Lär ha smittat sig av till frillan tror jag iaf. Nej jag är tämligen säker på att frillan ej vinner och jag kommer tacka alla som streckar frillan i onödan.
I avd3 så sågar jag Swept 2 victory helt som häst. Dock inte flemming som kust. Hästen är helt enkelt inte bra längre.
Globalen kommer få ruskigt svårt på kortdistans räknar jag med. 400m längre och han hade varit given men inte här. Jag är inte helt hundra på Neo just pga kusken men de lutar åt att spika den. Annars tror jag bobtail kommer att vara farlig, vi alla vet hur vass hon är på avslut och hon kommer få perfekta rygglopp här. Är väldigt sugen på att ha med henne.
Precis som criba var inne på så behöver inte jelous broline vinna. Finns inget att köra för den hästen. Därför valde även tränaren att sätta på en rätt anonym herre bakom istället för en av de bättre. Askö är perfekt inne i loppet och behöver segern. (dessutom har nybrink spikat jealous broline och bara där finns avslaget) SPIK ASKÖ!
|
finns 110 000 anledningar att vinna loppet. Askö måste vara en av veckans absolut mest överspelade. Känns som given dödens. Han var dessutom sämre senast, är behandlad och har därmed stått över lite