Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-29, 06:25   #18
criba

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 557
Standard

[QUOTE=kallekula;101039] Eklundh har kört Jealous en gång och det slutade med seger. Nu Nu Hill har öppnat vetydligt sämre den gånger han haft spår längre ner på vingen. Han har varit som snabbast från fyra och fem. Jag har ingen känsla egentligen för att han ska kunna hålla upp även om han såg rappare ut senast.

Tycker i så fall att du ska titta på Jägersroloppet 9/11 där Nu Nu Hill enkelt tar spets från bricka 2. Det är det snabbaste jag sett hästen öppna. Tror lite som KP att utifrån det loppet att 2:an får svårt att ta sig förbi från start. Vidhåller oxå att Jealous Broline inte var lika explosiv senast från spår 3 som gången innan från spår 6 (kanske defacto är den som missgynnas av att stå längre in?) och även om Andre är en erfaren lärling så åtnjuter han inte samma respekt hos övriga kuskar som Thomas Uhrberg skulle gjort i motsvarande läge.

Mitt loppscenario är fortfarande att Björn trycker till när 1:an och 2:an bråkat klart om spetsen och att han då kan överta ganska enkelt oavsett vilken av de två som vunnit spetskampen. Likt flera andra inklusive dig själv så tror även jag att den svåraste utmanaren har startnummer 10 och är grön. Visst gick Beretta Avanti bra bakom Elliot Hall senast men det kan vara missvisande då många hästar hade svårt i gyttjan på Jägers, kan ha sett bättre ut än vad det var. Även om Beretta Avanti närmast gynnas av bakspåret då han går bäst i ryggar så kan det bli långt fram om det blir som jag tror att Björn kanske rent av maska lite och då ska Åkes vara riktigt bra för att plocka ner den. Träningsrapporterna som Clas-Göran Björkroth lämnar är allt annat än dystra och är det något Björn hatar så är det att kratta för Åke vilket jag tror kan spela roll här enligt ovanstående scenario.

Att 10:an för första gången ska gå barfota gör den såklart intressant men det är inte den enda hästen det talas om skoryck på. Nej, för att ytterligare krydda anrättningen så ska man även plocka alla skor av 4:an och en snabb videokoll på hur det gick barfota ifjol i Nurmosdebuten och påföljande lopp sänker åtminstone inte min tro på hästen. Dessutom vann den V75 med fem längder 23/8-08 i tidigare regi barfota (ingen video tyvärr) Att den här nämns som överstreckad på många håll tackar jag ödmjukast för då jag misstänker att den pga det "tugget" bara står i runt 17-18% vid inlämning att jämföra med 10:an som lär sluta runt 25%.

Nåja, var och en är salig sin tro och du så klart gå på dina ideer. Beretta har ju viss chans trots allt [ame]http://www.youtube.com/watch?v=4Z6GnUTVAF0&feature=related[/ame] . Yrkesarbetar själv fortfarande (mao inga miljonvinster och har haft fel förr) så vad jag tror är ingen lag du måste följa. Jag och KP får helt enkelt dela detta lik, Askö Serve, med Harry-spelarna och kafferepstanterna om den skulle snubbla in. Nu lär de ha klivit av tidigare i denna knepiga omgången så det gör mig inte så mycket men det är en annan femma...

Lycka till!

//criba
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat