När jag nu läser mitt första inlägg så funderar jag på ifall det är jag som är dålig på svenska eller om jag enbart haft otur när jag försökt träffa tangenterna. Skärpning från min sida alltså. Jag tänkte summera veckan och dagen lite smått utan några djupare analyser eller tankar i övrigt.
Jag har länge funderat på ifall jag ska använda mig åt units, procent eller bara belopp men har inte kommit någonstans där. Jag skriver ner samtliga spel i € här i dagboken och det är inga större summor som jag använder men det ska förhoppningsvis växa.
I stort sett alla spel läggs på Betfair men jag vill även spela h2h trav och då behöver jag hitta en sajt som jag trivs med. Expekt är uteslutet då deras bolag hellre lurar kunder och tjänar pengar än att se till att ha nöjda kunder och stå för sina saker. Jag stängde mitt konto där för flera år sen i sympati för en kamrat som blivit helt galet behandlat där. Unibet är ju en sida jag skulle kunna tänka mig faktiskt men jag låste mitt konto där för ett par år sen då jag spelade på tok för mycket och inte hade något liv nästan. Det var jobb och sen hem och spela. Bet365 har den sämsta kundservicen så det bolaget har jag också strukit från min lista. Frågan är ifall det finns några bra bolag kvar sen. Ifall någon läser här och har tips så kan ni hojta till.
När året började så stramade jag till min ekonomi och har sedan den dagen bokfört alla inköp och liknande. Jag ska se vad jag lägger pengar på i år innan jag sen för första gången gör upp en egen budget. Jag behöver som jag skrev tidigare strypa mina utgifter.
Samma dag satte jag in 20€ på betfair och har sedan den dagentagit ut och satt in pengar ett flertal gånger. Resultatet i dag är att jag har 230€ på sajten samt en del spel inne för runt 40€. Vidare har jag tagit ut 90€ från sajten så jag har ett skapligt plus då jag jobbat mig uppåt. Månaden har alltså varit väldigt bra, men det hade varit intressant att se hur många spel som suttit samt vilken ROI jag har. Kanske sätter jag mig ner och räknar ut detta en dag då jag har tid över.
Tillbaka till flytet jag haft den här månaden. Det är av den här anledningen som jag drabbas av hybris. För när den här veckan började hade jag 133€ på sajten och i går hade jag drygt 450€. Vi kan tala om enorma svängningar och det beror delvis på att jag inte har en plan och taktik klar för mig ännu angående storleken på mina bet samt så är variationen större då jag ofta spelar de lite högre oddsen.
Sköna spel som suttit i veckan var matchen mellan Zenit och Al Halil eller vad de hette. 10€ på 1-1 där och att kvitteringen kom i 90e minuten var skönt för normalt sett brukar mina spel just gå åt andra hållet när klockan närmar sig slutet. Efter det så satt även livespelet på Man United till 19 i odds när de vände 0-2 underläget till seger borta mot Blackpool. Även här var insatsen 10€. Dock har jag saknat skidskyttet den här veckan då det är där jag anser mig vara överlägset bäst. Jag har plussat där ett flertal vintrar i rad men sen kan pengarna hamna i områden som ishockey eller annat som jag egentligen inte har någon som helst koll på.
Jag vill även berätta om fyra händelser som jag har svårt att släppa det senaste året vad gäller spel. Först är det OS-curling, damer där Sverige ligger under med två poäng i sista omgången mot Kanada i finalen och den kanadensiska tjejen ska bara rensa (eller vad det nu var) med sin sista sten så att Sverige enbart kan ta en poäng och därmed är det hela avgjort. Oddsen på Sverige var här extremt höga, om inte tusen så väldigt högt ifall jag minns rätt. Jag var sugen på att spela Sverige här men hur jag än vände och vred på det hela hittade jag inte spelvärde. De kan ju inte missa detta Kanada och ifall de mot all förmodan gör det så har de likväl sista stenen i extraomgången och samtidigt måste Sverige göra en tvåa i den omgången som spelades. Jag avstod spel och resten kan ni lista ut ifall ni inte såg finalen. Jaja, sånt händer.
Under fotbolls-VM spelas Thomas Müller till 520 i odds som skyttekung (flest mål), vilket är ett av de finare oddsen jag någonsin sett faktiskt. Nu lyckas han hamna på delad plats med tre andra och vinsten blev inte lika stor som den borde. Att han sen hade flest assist och spelade ungefär drygt en match mindre än de övriga känns bara jobbigt då han fick guldskon (är det väl?) av Fifa.
När det var VM för juniorer i hockey så hade Ryssland det tufft mot Kanada i finalen och jag hade spelat Ryssland innan matchen till drygt sju gånger samt så spelade jag mot Kanada när det stod 2-0 och oddset var 1.08. När det sen blir 3-0 så är jag sugen på att spela mot Kanada eller för Ryssland men självförtroendet just då var sviktande och jag hade inte så mycket € på kontot så det fick räcka med det som redan var inne. Hej hopp så kommer världens vändning. Som det kan gå. Blev jag glad för mina dryga sju i odds på Ryssland? Tveksamt. Men utan det så hade jag kanske inte haft 230€ just nu.
För några veckor sen spelade mitt älskade Newcastle United hemma mot West Ham och inför den matchen fick jag ett ryck att Newcastle kan vinna med 6-0 ifall de har en bra dag. Även ifall de har en dålig dag kan det sluta 6-0, eller så kan det lika gärna sluta 0-6. Newcastle är helt oberäkneliga. Hela 7€ lastades in till 610 i odds. Efter 63 minuter kändes det jobbigt att det redan stod 5-0, men sen tog det totalstopp i tanken och sista halvtimmen blev mållås.
Efter en berg- och dalbana i veckan så gick jag in med 35€ på att Clijsters skulle vinna i två raka set mot Na Li och oddset på 2.00 var rena bjudningen tyckte jag. Efter första set var det bara att lasta in ytterligare 35€ på Clijsters, nu till segrare till 2.70 i odds. Så efter det kändes fallet på drygt 200€ lite bättre. Aston Villa gjorde precis sitt och vinsten där kvittades mot att Chelsea inte kunde vinna.
Nu i kväll har jag ryggat fransk fotboll där Lorient ska vinna hemma mot Brest till oddset 1.91. 25€ är spelade där. Sitter den kommer jag känna mig lite mer mallig igen men i väntan på det ska jag leta nya objekt, kanske rent av lite livespel. Har förresten även spelat 0-0 och 1-1 i matchen med Bolton mot Wigan i dag. Jag tror det blir målsnålt och valet stod mellan kryss eller resultat. Övriga odds kändes inte heta för mig. Matchen har precis börjat och jag återgår nu till att analysera lite spelobjekt för att återkomma med vad som komma skall i framtiden. Nu har det varit lite snabb historia. På återseende.
EDIT: Tack dNa!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-01-29 klockan 16:07.
Anledning: had to say thx!
|