Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-29, 16:43   #6
rovfisken666
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Rätta mig gärna om jag har fel men efter att jag läst texten får jag känslan av att det handlar en hel del om kicksökande när du spelar. Ska du satsa helhjärtat på spel så börja direkt att jobba på speltoeri. BRM, överodds och annat hittar du att läsa om i spelskolan vilket är en nödvändig start om du ska lägga ner mycket tid på spel. Att få denna hybris som du pratar om är knappast hållbart i längden.
Jag vet inte. Följer jag en match så är det ju klart att det är oundvikligt att inte ryckas med och få kickar, antingen uppåt eller neråt. Själva spelandet i sig kan nog variera väldigt faktiskt. När jag hamnar på engelsk galopp och slaskar lite € så är det mest för underhållning och nöje och ev ha turen att träffa mitt i prick och få upp spelkassan lite.

Men normalt sett när jag spelar försöker jag hitta spelvärde och jag märker ibland att ifall jag vill ha ex sju i odds kan jag nöja mig med drygt sex enbart för att jag inte är säker hur jag exakt värderar matchen. Fåtal gånger blir det även för att jag på något sätt inbillar mig att laget är klart bättre än de är och jag ska ju följa matchen och då ska det ligga ett spel på laget hjärtat klappar lite extra för. Men detta sker inte så ofta (tror jag åtminstone).

Jag är väl medveten om att min hybris som kommer ibland inte är bra men ofta följer den ju efter att mina värderingar har gått hem och jag eventuellt överskattar mig själv. Så det bästa för mig är helt klart att lugnt och säkert vandra uppåt med några fåtal misslyckade spel ibland

Så i en sammanfattning så vet jag vad jag gett mig in på och jag har koll på det rent teoretiska och nu ska det enbart omvandlas till att även gälla det praktiska. Men det viktiga för mig är att kunna behålla lugnet när det går riktigt bra, eller när jag hamnar i en svacka och det går dåligt. Det är antagligen inte bara jag som är som mest sårbar i dessa situationer men jag vet inte exakt hur lösningen ser ut för att slippa detta. Mer disciplin, absolut men det är enklare sagt än gjort. Så länge det går bra kanske jag inte ska ändra min vinnande strategi. För den dagen det inte är kul längre så är det ju helkört och kanske är det småkickar som behövs ibland för att behålla glädjen i det hela, annars kan jag lika gärna knega på ett tråkigt jobb och det hade jag helt tänkt slippa i framtiden nämligen. Det betyder inte att jag ska casha ut 10 papp eller mer i månaden på spel utan som jag skrivit tidigare, leva extremt snålt.

Tack för dina synpunkter!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng