Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-29, 18:26   #8
rovfisken666
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Nu när du väljer att ta spelandet till en seriösare nivå tror jag det kommer bli enklare att undvika hybris etc, i alla fall efter en kört en period.
Att inse att det dyker upp nya spelobjekt hela tiden och du inte måste pressa fram spel dagligen i liga-X även fast du inte är nöjd med oddsen. Avgörande faktorer med spelande på seriösare nivå är ju att kunna se långsiktigheten, självkontroll gällande TILT och idiotspel, självinsikt att titta var du faktiskt lägger dina bästa spel och självklart bra spelvärderingar. Det där enskilda spelet som du vill pressa in 50% av din rulle på har egentligen bara dåligt att bringa oavsett utgång. Förlorar du spelet är halva rullen borta. Vinner du spelet så kommer det, oavsett om man "har koll på läget", medföra att man ser med en mer mild syn på dåligt BRM än om man inte skulle vunnit spelet "Det gick ju bra förra gången..".

Jag tror att medicinen mot dåligt spelande på de olika planen är att bevisa för sig själv att man är en vinnande spelare, vilket kan ta en jävla tid beroende på hur mycket spel man omsätter, men när man väl gjort det så bör det gå lättare att koppla bort det man vet är fel inom spelandet och bara köra det hela långsiktigt.

En sak du kan pröva för att kolla på det här, direkt du känner att du vill pressa fram ett spel trots att du inte är riktigt nöjd med det. Pappersbetta det (bokför t ex här på Sharps spreadsheet trots att du inte spelar de). Detta kan du även göra med spelen du spelar samt spel där du tycker att du hittar överodds men av nån anledning inte spelar, för att komma upp i rättvisa summor spel för att avgöra att du är vinnande.
Tack för lite bra synpunkter, och tanken är att jag ska föra statistik över alla bet för att se hur det går i olika marknader och liknande. Det jag direkt reflekterar över vad gäller det du skrev är att det som går bäst för mig - utan att jag har statistik att tillgå - är mina livespel. Där finns det ju inte samma tid för analyser och djupgående som du har inför en match. Det gäller mer att gå på feeling känns det som. Det är ju enklare (tidsmässigt) att analysera matcher i förväg än att ta snabba beslut och i rätt tid. Inom vissa områden vad gäller livespel vet jag att jag är rätt oddsmässigt men inom t ex fotbollen eller tennis är jag mycket mer osäker. Ibland förlitar jag mig enbart på att marknaden är rätt på det och att jag då hart 50/50 läge i grunden men att jag vinner då min känsla för hur matchen ska fortgå ger mig ett övertag. Detta stämmer säkert inte men det är en tanke åtminstone. Ska kolla igenom hur spelboken fungerar här och försöka bokföra spelen men just nu är det mycket spel och 65% kommer i livespel ungefär.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng