Citat:
Ursprungligen postat av comprende
tv4 gör ett bra jobb med handbollen, med det sagt så vill jag klaga. på deras timmar i sändning så vet jag inte hur ofta de går emellan med reklamavbrott. otaliga gånger, är ju så när public service(svt) inte producerar.
nu ska man tydligen även ta över svt's vintersportstudio då man redan tagit skidskytterättigheterna och nu är ute efter längdåkningen för kommande år.
stakars svt som så fort de gör ett bra jobb med nåt programformat och skapar tittarintresse så är de övriga tv-bolagen där och ska ta över i tron att de kan göra lika bra jobb. man förlorade programmet "fotbollskväll" för typ 10år sedan till viasat som efter det gjorde en katastrof. ja, jag vet att det nu är tillbaka hemma hos svt. men ville bara ge ett exempel. nu är man tvungen att samsända fotbolls-vm och får inte visa fotbolls-em längre.
jag menar att svt är överlägset i konsten att producera program som dessa fortfarande medans pengarna finns ute på marknaden där viasat, tv4, c+ mfl härjar.
i framtiden vetefan om svt har några os eller vm kvar att sända ifrån trots deras överlägsna skills att fram sändningsvänliga format.
sommarens vm-fotboll va enligt mig bättre sändningar när svt hade matcherna än tv4. helt egna åsikter och jag respekterar de som inte håller med, så vi skiter i inlägg efter detta om att jag har fel eller inte, ok?
/C
|
Håller helt med dig. Dock anser jag att c+ håller riktigt hög nivå. Bara dem som kan mäta sig med SVT, och ibland tom vara bättre.
TV4 är för flamsigt, där "journalisterna" alltid ska vara i fokus, och inte utövaren.
Samma sak med Viasat, och det är ju inte så konstigt eftersom det är fd tv4 profiler som arbetar där.