Ogiltigt spel-ID: 264207
Trodde inte att man skulle hitta över 2 gånger pengarna på det här spelet.
Neftekhimik har gått över i 5/6 senaste matcher, och i 4/4 senaste hemmamatcher.
Lokomotiv i 3/6 senaste matcher, 4/6 senaste bortamatcher.
Neftekhimik har ingen riktigt stabil keeper, och mot ett lag av Lokomotivs kaliber så kommer han att sättas på ännu hårdare prov, och jag tror inte ens att Lokomotiv behöver skjuta sådär vansinnigt mycket för att göra sina mål.
Neftekhimik håller hög klass offensivt, och har nu fått in en riktigt bra PP-spelare i Jakob Rylov som kommer göra dem ännu bättre. Känns som en målmässigt jämn match på förhand, men sex eller fler mål ska de absolut kunna göra.
Ogiltigt spel-ID: 264208
Vart CSKA står vet ni om ni läser reken från i söndags.
Dinamo Riga är inte helt klara för slutspel, men kan i princip säkra den platsen via seger ikväll.
Antar att man gärna gör det på hemmais.
Man har haft svårt att knyta ihop säcken i matcherna och oftat tappat ledningar, och det är alltid risken när man spelar på Riga.
Har dock varit bättre på sista tiden och med nuvarande trupper är man klart bättre än CSKA. 2-2 i inbördes möten den här säsongen, tre av matcherna har gått till OT/SO. Men då hade CSKA ett helt annat lag på banan, tror att de avbräcken gör skillnaden här.
Riga har f.ö gjort tre eller fler mål i samtliga möten med CSKA den här säsongen.
Ogiltigt spel-ID: 264210
Att få 1.60 eller högre på att Ak Bars gör tre eller fler mål på hemmaplan är alltid ett bra odds.
Väljer p.g.a Rigas stats mot CSKA att lägga till den matchen.
Ak Bars var bra senast mot Lokomotiv och borde ha fixat minst en poäng. Är förstärkt av Jonas Andersson bl.a som gjorde mål direkt.
Lyssnar man på spelarna så är man oerhört revanschsuget efter två raka hemmaförluster, och även om Atlant är min outsider till titeln senare i vår och har ett bra försvar/målvaktsspel så tror jag att ett hungrigt Ak Bars åtminstonde fixar tre mål.