Bournemouth - Swindon 1 till ca 1.73 beroende på bolag tycker jag känns bra.
Ligatvåan Bournemoth har följande resultat hemma mot lagen som ligger runt Swindon i tabellen:
Brentford 3-1
Notts County 3-3
Yeovil 2-0
Walsall 3-0
Dagenham 3-0
Bournemotuh slog Swindon i bortamötet med 2-1 så sent som 1a januari.
Man har två starka segrar inför denna match borta mot Plymouth (2-1) i lördags och hemma mot ligaledaren Brighton (1-0) en vecka dessförinnan.
Samtidigt har Swindon spelat 0-0 två matcher i följd mot motstånd från den nedre delen av tabellen (Exeter och Tranmere) och detta på hemmaplan. Innan dess förlorade man med 3-1 borta mot Brighton som Bournemouth alltså slog häromdagen.
Bournemouth får inför matchen tillbaka viktiga försvararen Rhoys Wiggins, man har dock problem med en del långtidsskador som man samtidigt klarat sig utan hyfsat bra hittills eftersom att man ligger tvåa. Samtidigt har Swindon svårt att ersätta Charlie Austin som flyttat till Burnley. Austin har gjort tolv mål och är klubbens bästa målskytt i år. Man hoppas nu på att Vincent Pericard ska kunna spela efter en knäskada och han testas sent. Pericard har gjort två mål mål på elva starter och sju inhopp... Faktum är att Austin har gjort 32% av Swindons mål och de andra alternativen på forwardsplatserna är ungefär lika vassa som Pericard...
Nä, detta känns som total klasskillnad och det enda jag ser som kan förstöra Bournemouths chanser är att Swindons försvar för tillfället är svårforcerat. Annars finns ju Bournemouth att hålla nollan till 2.50 som jag också kör en slant på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Soap (+1)
Senast redigerad av patriknil90 den 2011-02-01 klockan 12:31.
|