Ämne
:
Dagens fotboll 1/2
Visa ett inlägg
2011-02-01, 13:55
#
26
rovfisken666
Banned
Reg.datum: jan 2011
Sharp$
: 551
Rovfisken- nya regler-1102
Stats:
92
-
131
- 4
ROI:
99.28
%
Vinstprocent: 41.00%
Lite reklam från min speldagbok
Citat:
Sunderland tar emot Chelsea hemma på Stadium of Light och här är jag inne på att Chelsea kan få det betydligt svårare än vad de flesta tror. Chelsea har inte varit bra den här säsongen och till viss del har det berott på avsaknaden av Terry och Lampard. Men jag tror inte det är så enkelt utan Chelsea är lite som gammal mjölk, den går att dricka ett tag men till sist måste den kastas. Oddsen på Sundeland är helt underbara och det beror bland annat på att Chelsea nu har en komplett startelva samt att de visat upp lite mer positiva resultat på slutet men vi ska inte glömma att de förlorade mot Wolverhampton den 5 januari samt enbart fick 1-1 mot Everton i FA Cupen nu i helgen. Vinsten borta mot Bolton med 4-0 var en överraskning för mig men samtidigt fick Bolton enbart 0-0 hemma mot Wigan i FA Cupen så det kanske inte var så konstigt ändå. Bolton verkar inte ha toppform just nu. Så jag är fortsatt tveksam till ifall Chelsea är ett bra lag nog att slå Sunderland borta. Vidare tycker jag det är väldigt intressant att väga in hur spelarna i Chelsea reagerar mentalt på att Torres nu ska anlända. Det kan nog både bli tändvätska och ruttet trä.
Ska vi nu fokusera lite på Sunderland efter att ha kommit fram till att Chelsea inte är så bra då blir det som att ställa en tunna med lättantändlig vätska på en brasa som redan brinner. Sunderland är ett bra hemmalag och har endast förlorat en match i ligan på Stadium of Light den här sösongen och det var mot Blackpool som är ett klart kul lag och de hade bland annat ledning mot Man United med 2-0 innan det roliga tog slut. Sunderland har kryssat hemma mot både Arsenal och Man United, samt så slog de Man City på samma arena. Vidare har de slagit Chelsea med 3-0 och kryssat mot Liverpool, båda på bortaplan. Vad kan vi utläsa från detta då? Jo, att Sunderland ogärna förlorar hemma samtidigt som de inte har förlorat mot något av lagen som ligger före dem i ligan. Sunderland innehar plats sex och vill nog gärna upp ett par steg till.
Så nu gäller det enbart att hitta vad det bästa spelet är i den här matchen och mina tankar just nu går mot följande spel. Antingen spelas en rak hemmaseger till nästan 6 gånger pengarna. Eller så spelar man 1x och får runt 2.20 men det finns även tankar om asian handicap +0.5, +1 eller något liknande. Även resultat på 1-0 och 1-1 känns aktuella med odds runt 17 och 8. Kanske ett scorecast som en raket som skjuter spelkassan i höjden.
Det råder ingen tvekan åt vilket håll mina pengar åker in, men nu ska jag enbart ta ett beslut på vad det ska spelas, möjligen delar jag upp insatserna samt även tar in ett underspel i beräkningarna men här känns oddsen inte lika spelvänliga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29
(+1)
rovfisken666
Visa allmän profil
Spreadsheets
Hitta fler inlägg av rovfisken666