Med tanke på att grundserien går mot sitt slut så presenterar jag mina vinnarspel.
Jag har lag ett på laget som jag verkligen tror på. Och sen två lite mer chansartade spel där jag tycker att oddsen är för höga sett till vilken kapacitet de ändå besitter.
Ogiltigt spel-ID: 264607
För det här känns som en riktig rysare. Atlant med seriens bästa målvaktspar, en solid defensiv och en numer högklassig offensiv.
I och med säsongens värvningar av Jan Marek och Fedor Fedorov som komplement till redan utmärkta Sergej Moznijakin och Oleg Petrov så tror jag att Atlant kan gå riktigt långt i det här slutspelet.
Visst, man har inte samma offensiva bredd som topplagen i öst tex. Men man kan slå alla lag, och jag är säker på att man, ifall allt stämmer, kan slå dem över en hel matchserie.
Självklart ingenting att lasta in pengar på, men oddset är påtok för högt på ett lag med den kapaciteten.
Ogiltigt spel-ID: 264606
Fram tills för ungefär två veckor sedan så var det här min favorit till slutsegern. Lokomotiv är till skillnad från vissa andra topplag i KHL, ett LAG. Man har flera bra formationer och har hittat en balans mellan defensiv och offensiv som andra topplag fortfarande letar efter.
Men framförallt. Lokomotiv kommer att ha en ganska behaglig resa till en ev. final. Man lär knappast behöva ta ut sig i sju matcher i varken åttondel eller kvartsfinal till skillnad från lagen i öst.
Salavat, Avangard, Ak Bars och Magnitogorsk kommer med största sannolikhet att pressa varandra långt i både kvart och semi, och har man då energi att ta Lokomotiv i en final?
Ogiltigt spel-ID: 264604
Ska något lag göra det så är det Salavat. Helt outstanding på sista tiden. Ligans bästa och jämnaste trupp, har nu äntligen fått ihop sitt försvar.
Spelar man på topp kan inget lag i KHL rå på dem. Har blivit bättre och bättre desto längre säsongen gått.
Har flera producerande kedjor, och med förstärkningarna av Kozlov och Ryazantsev så skulle jag kalla det här laget komplett.