Första spelet i matcherna imorgon. Kommer nog ett till senare ikväll...
Ogiltigt spel-ID: 265118
En mycket viktig match i nedflyttningsstriden. Catania är placerade två poäng före Cesena i tabellen. Detta är alltså en chans för Cesena att ta sig ovanför nedflyttningsstrecket. Nykomlingen charmade alla i inledningen, men har sen gått tyngre ett tag. Man har en intressant anfallstrio, med Jimenez och eleganta Giaccherini bakom store Bogdani. Man har ingen särskilt imponerande form, med raden 1-2-3 på de 6 senaste. Då har man dock förlorat mot starka lag som Roma, Milan och Inter. Cesena har Lauro och Colucci avstängda. Man har tre intressanta nyförvärv i Santon, Felipe och Rosina. Om dessa spelar imorgon återstår dock att se. Förlusterna av startspelarna Schelotto och Nagatomo ska nämnas i samma veva som nyförvärven.
Catania har också sviktande form, men är också lite ursäktade med sitt svåra schema. De har skador på Biagianti, Izco, Alvarez och Bellusci. Man har tappat stjärnan Mascara till Napoli, och ersatt honom med just Cesenas Schelotto. Om han spelar imorgon är oklart. Det intressanta med Catania är att de är seriens sämsta bortalag. Endast tre oavgjorda har man skrapat ihop på tio bortamatcher. Målskillnaden på bortagräs är 6-18. Cesena är dock inte ett jättestarkt hemmalag, 4-2-5 och målskillnad bara 8-11.
En jämn match på förhand. Men jag har stark feeling för Cesena. Mest pga Catanias usla bortafacit, och även för att de blivit av med Mascara som jag tror betydde mycket för laget. Jag gillar det jag sett av Cesena, mest Giaccherini, men även Jimenez. Imorgon kommer de satsa stenhårt på tre poäng, något som passar laget bra, och med hjälp av hemmapubliken tror jag man har mycket god chans till seger. Hade förväntat mig ett odds kring 2.20 kanske. Att få 2.50 känns klart spelvärt, och 4 units åker in på dem.