Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-02, 17:01   #34
rovfisken666
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Så har jag ett antal spel ute i dag och jag tänkte gå igenom ett par av dem med lite tankar samt varför jag avstår dagens mest snackade match.

Vi börjar med Chievo hemma mot Napoli där Napoli känns som dagens skrik med odds runt 2.40. Jag håller med om att mycket talar för Napoliseger, dels för att de är med i toppen och krigar och verkligen behöver tre poäng. Men det är inte så enkelt att bara hämta poäng när de behövs. För tittar vi på Chievo är det svårt att vinna mot dem på Marc'Antonio Bentegodi. Senaste fyra hemmamatcherna har slutat med 0-0, 0-0, 1-1 samt 2-2 och då har lag som Roma, Juventus och Palermo varit på besök. Chievo har endast två förluster på hemmaplan och deras målskillnad är 9-8 på elva matcher vilket är snålt. Chievo vann även förra mötet mot Napoli med 3-1 på bortaplan och det känns inte lika enkelt för Napoli som många vill ha det till. Möjligen är det jag som är helt fel på det men jag avstår helt spel på den matchen.

Liverpool har vuxit hos mig under dagen och där spelas det Liverpool/Liverpool till 2.73 samt handicapspel i någon form. Jag har ej beslutat vad. Suarez kommer med största sannolikhet att starta i kväll och Liverpool börjar lukta på Europa så de behöver segern, och till skillnad från Napoli behöver de inte åka och försöka hämta hem poängen utan de Ska bara hålla i traditionen att vinna mot Stoke på Anfield Road.

Mitt drag istället för Napoli i dag är att Cesena vinner hemma mot Catania som är det sämsta bortalaget i Serie A, de har mäktat med tre oavgjorda matcher på tio försök att vinna. Cesena behöver lämna det röda området i ligan och vid tre poäng i dag passerar de Catania, oddset 2.40 känns mycket motiverat för spel.

Jag går också emot strömmen på Fulham-Newcastle, inte för att jag tycker Newcastle skönspelar utan mer för att som jag nämnt tidigare gör mål mot de flesta lagen samt vinner klart mer på bortaplan i år än vad de brukar göra och det finns inget lag som står säkert mot Newcastle. Får jag runt runt fyra gånger pengarna på Newcastle spelar jag dem alla dagar i veckan utom mot Manchester United och eventuellt något topplag till såsom Chelsea eller Arsenal. Mot Fulham känns detta som en julklapp måste jag säga. Men det blir väl som vanligt att de leder med 1-0 till 90 minuten och sen slutar matchen 1-1. Känns nästan lika klassiskt snart som Linekers gamla uttryck att fotboll är en sport där 22 man jagar en boll i 90 minuter och sen vinner Tyskland. Nu är det inte ett citat rakt av men ni som är över 30 år vet vilket jag menar.

Till sist kommer jag också gå in på överspel (2.5) mellan de båda wandererslagen Bolton och Wolverhampton. Statistiskt på slutet så är det klockrent underspel men Bolton måste vända den negativa trenden de är inne i samtidigt som Wolverhampton känns som en hålig ost. Lyckas Wolverhampton måla är överspelet givet men även med noll mål där är det inte omöjligt med tre från hemmalaget, statistiskt över hela säsongen luktar det fem mål i matchen. Spel till två gånger blir det.

Så här firar jag min kväll och tv-matchen blir Fulham mot Newcastle ifall jag hittar en bra stream till den.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng