Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-01, 10:49   #2
Kiwid10
 
Kiwid10s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 586
Sharp$: 1
Standard

Fortsätter under samma tråd:

Spelstopp 1300:
Metallurg Novokuznetsk vs Sibir Novosibirsk X2 1,58 4 Units, 2a inc OT 1,96 2 Units


Hemmalaget får det mkt svårt att nå slutspel, de måste vinna alla matcher som är kvar och ha tur med de andra resultaten, 4 lag som ligger före dom i tabellen och 6 poäng upp till slutspel med 7 matcher kvar att spela..
De är ligans sämsta hemmalag med 8 vinster på 24 försök och har sämsta målsnittet med strax under 2 mål gjorda.

Sibir ligger för närvarande på sista slutspelsplats med 4a lag som jagar varav 2 har samma poäng, men Sibir har en match mindre spelad!!
De har "bara" 7 vinster på bortaplan utav 24 matcher och inget starkt bortalag med andra ord, 1 vinst på senaste 8 matcherna och den kom senast vs Yekterinburg som är ett utav lagen som jagar...
Sibir kommer att försöka hålla denna match så jämn som möjligt och inte försöka förlora matchen.

Hemmalaget har sämst målsnitt framåt och bortalaget har näst sämst bakåt...

Historiken mellan dessa lag är oerhört jämn och man måste gå tillbaka till 2004 för att hitta en match där ngt lag lyckats vinna med 2 mål eller mera...
Tror mkt väl denna match kommer att gå till OT och straffar..
Där går jag emot statistiken vilken talar för Hemmalagets fördel, de har på 3 straff läggningar BARA släppt in 1 mål! och vunnit 2 av 3 matcher på straffar..
Bortalaget har vunnit 5 av 8 straff läggningar och gör mål på var tredje straff...

Betyder mer för bortlaget och då jag tror att de ev kan vinna redan i fulltid så garderar jag med detta spel...

Spelstopp 1730:
Atlant Mytishi vs MVD X2 1,84 5 Units


Atlant agerar mycket ojämnt och man vet aldrig var man har det laget ifrån dag till dag, de ligger för närvarande på en 6e plats i deras konferens och komemr troligen att hamna där också. Senast tappade man en stor ledning hemma vs D Riga och loosade i OT.
Atlant är ett vekt lag i tredje perioderna och leder de inte stort inför tredje perioden så får de mkt svårt i denna match..

MVD spelar för att hålla sin andra plats i tabellen och man fortsätter att "överraska", Man spelar taight bakåt och försöker att inte släppa till allt för många chanser. Deras matcher brukar inte vara alltför målrika men dipparna kommer...

Tycker detta känns som ett mkt motiverat och bra spel!

Övriga spel:
Vityaz Chekov vs Torpedo 2a 1,90 4 Units
Torpedo JAGAR Dinamo Riga på sista slutspelsplats..

Dinamo Riga vs Dinamo Minsk 1a samt överspelet till 1,90 spelas...

Lycka till med alla spelen idag mina vänner...Får se om KHL håller någon struktur efter helgens vila!!
__________________
Remember what matter's.....

Senast redigerad av Kiwid10 den 2010-02-01 klockan 11:11. Anledning: Tillägg Atlant reken
Kiwid10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat