Spel 3
Djurgården - Färjestad PK1 (OT ej inkluderad)
Insats: 5/10
Odds: 1.855
Spelbolag: Pinnacle
Motivering:
Läget i Djurgården är bra - hyffsad match borta mot Skellefteå där seger bara var 10 sekunder ifrån. Enligt Mikael Johansson (andrecoach i DIF) så är formen på väg uppåt.
Mika Hannula gör sin femte match i DIF, och blir enligt mig bättre och bättre. Mika Zibanejad, blott 17 år växer även han för var match som går. Andreas Holmqvist tillbaka i DIF och visade sig vara nyttig för powerplayet direkt - han går dock på värktabletter och matchas inte lika hårt som han normalt sett gör. Nichlas Falk fyller 40 år, och kommer få sig en avtackning, detta kan förhoppningsvis tända laget lite extra. Spelet gäller ej OT inkluderat vilket är ännu bättre då DIF är seriens överlägset sämsta lag på de 5 övertidsminuter som spelas. I övrigt relativt skadefritt i DIF.
Färjestad då? Mitt absoluta hatlag #1 men ack ett så bra ishockeylag. Man spelar imorgon torsdag sin tredje match på 4 dagar. I måndags borta i Stockholm mot AIK, i tisdag hemma mot Luleå, och nu tillbaka till Stockholm för match mot DIF. Får Djurgården det spel som dom vill spela, d.v.s att åka extremt mycket skridskor och äga mycket puck, så tror jag att Färjestad kan få det kämpigt. DIF är i poängbehov för att kunna få andas lite, och matcherna mot Färjestad brukar alltid bli tighta och tillknäppta.
Jonas Junland saknas sannerligen, samtidigt som Sanny Lindström saknas p.g.a brutet finger i matchen mot Frölunda. Junland är borta p.g.a knäskada som han fick i matchen mot AIK. Halvt frågetecken även för Dick Axelsson (petad senast p.g.a han tog en väldigt onödig fight?) samt frågetecken för Mikael Johansson. Ovanstående 4 spelare ser jag som topp 10 bästa i Färjestad.
Som en kul grej lägger jag även in mitt tips på hur matchen slutar: 3-1, Tjärnqvist gör mål i öppen kasse med 45 sekunder kvar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|