Ogiltigt spel-ID: 267451
Ogiltigt spel-ID: 267473
Känslan är att Neftekhimik, nu när slutspelsplatsen är säkrad, har svårare att motivera sig för en "vanlig match". Laget har slagits kring strecket hela säsongen och den här matchen lär kännas som en ren transportstrecka till slutspelet.
Atlant har varit klara en längre tid men har fortfarande en topp fyra plats att spela för. Som jag skrivit längre upp i tråden så tycker jag att man har ett lag som, ifall allt stämmer, kan slåss om guldet.
Är skadefria och har ett bättre lag än Neftekhimik, och till 2.42 och uppåt är de absolut värda ett spel!
Ogiltigt spel-ID: 267454
Hade jag satt det här oddset hade jag lagt det runt 3.30 kanske. Ak Bars som med största sannolikhet slutar tvåa i öst (vinner sin division vilket automatiskt gör dem till tvåa i serien) som mest går och väntar på slutspelet mot ett formstarkt Torpedo (fem segrar på de sex senaste) som måste fortsätta vinna för att ta sig till slutspel.
Att då få 5.25, då är det omöjligt att inte spela.
Visst att Ak Bars är bättre, men utan den där sista motivationen så blir varje match i KHL svår, det har vi sett många bevis på tidigare.
Enligt ledarstaben så använder man de sista matcherna åt att finslipa detaljer inför slutspelet samt testa en del nya varianter, så prio 1 ligger inte riktigt på resultat som tidigare under säsongen.
Jag säger inte att Torpedo vinner enkelt. Man kanske inte vinner alls. Men 5.25 är otroligt högt i en sån här match, och måste spelas.