Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-03, 17:59   #161
Ruden

Rudens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1460

Segertåget - Ruden
Stats: 25 - 21 - 1
ROI: 111.61%
Vinstprocent: 54.35%

Standard

2011-02-03 18:45Copa del SolKarpaty Lviv vs Aalesunds FK 2 FT 2 3.830

2011-02-03 18:45Copa del SolKarpaty Lviv vs Aalesunds FK X2 X2 FT 4 1.830

Jag har hittat ett spel idag i semifinalen av Copa del Sol där Aalesund FK ställs mot Karpaty Lviv.

Karpatys matcher i Copa del Sol

31 Jan 2011 IFK Göteborg - Karpaty 0:1
28 Jan 2011 Molde - Karpaty 1:2 (AP)

Aalesunds matcher i Copa del Sol

31 Jan 2011 FC Copenhagen - Aalesund 2:1 (AP)
27 Jan 2011 Aalesund - Wisla 2:0

Jag grundar mitt spel på vad jag har sett av båda lagen. I Karpatys match mot IFK tyckte jag att Blåvitt rent ut sagt spelade uselt. Man kom ingen ingenstans utan körde gång på gång fast på mittfältet och när man väl kom upp i anfall fanns det ingen som riktigt kunde göra den sista avgörande passningen, vilket till stor del kan bero på Tobias Hyséns avsaknad i den matchen. Karpaty däremot... ja vad kan man säga om dom? Tyckte att de visade upp ett hyffsat spel där allt skulle gå igenom den stora stjärnan Serhiy Kuznetsov som också gjorde matchens enda mål. Dock brände man mycket lägen.

Aalesund gjorde enligt mig en väl godkänd match mot FCK trots det att man låg under i halvlek med 1-0. I andra halvlek vågade man ta till sig mer och visade upp en väldigt fin fotboll med många varierande anfall, både från kanterna och genom mitten. Detta gav också utdelning när Sellin gjorde 1-1 efter drygt en kvart in i andra. Resultatet stod sig matchen ut och man fick tillslut se sig besegrade på straffar.

Aalesunds elva samt avbytare mot FCK:

Grytebust, Jalasto, Skagestad, Arnefjord, Parr, Carlsen, Orry Larsen, Barrantes, Herrera, Fuhre og Sellin.
Avbytare: Dalen, Skiri, Jääger, Tollås Nation, Fløtre, Sandnes, Ulvestad og Myklebust.

Dagens elva samt avbytare mot Karpaty:
Grytebust, Jääger, Tollås Nation, Arnefjord, Parr, Carlsen, Orry Larsen, Barrantes, Herrera, Fuhre og Sellin.
Avbytare: Dalen, Jalasto, Skagestad, Skiri, Ulvestad, Sandnes, Fløtre og Myklebust.

Laget skiljer sig inte mycket mer än att man bytt ut Jalasto och Skagestad mot Jääger och Tollås Nation.

Ett till utropstecken som förhoppningsvis kan bättra på Aalesunds chanser är att just Kuznetsov är skadad och ej kommer att medverka. Detta gäller också Denys Kozhanov.

Citat:
Two of Karpaty leading players won’t be able to play in Copa del Sol semifinal.

Attacker Serhiy Kuznetsov who scored a winning goal in the game against Goteborg suffers from Achilles tendonitis. It was decided not to risk with Denys Kozhanov, since he just started his workouts with the team.

Let us remind that “green-whites” attacking wing has picked up a virus. Oleh Kononov also won’t have Sergei Zenjov at his disposal, who went to Munich for medical examination. But Artem Fedetskyy will be able to help his team since his suspension for being sent off in the game against Molde has expired. All of the other Karpaty players are healthy and undergoing full preparation for the game.
Lagen har mötts en gång förut under en träningsmatch i Turkiet 2006. Då vann Aalesund med 1-0.

Med detta i ryggen väljer jag att spela rak 2:a på Aaleund och X2, dock håller som vanligt nere insatserna när det gäller träningsmatcher.

BOL!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Segertågets Spreadsheet (0-0-0):

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Ruden's IO-spel (20-8-1):

Senast redigerad av Ruden den 2011-02-03 klockan 22:25.
Ruden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat