Spel 1
Förlust -5 units
Har ej sett 46.8% FG, 33.3% 3p och 52.4% free throw räcker inte för att hota ett så pass bra lag som Bulls.
Bulls skjuter 51.3% FG, 46.2% 3p och 70% free throw - då går det såhär. Lite väl hög % på sina 3-poängare i mitt tyckte samtidigt som clippers bara sätter 52.4% free throw - med 30-35% på Bulls och 70%+ på Clippers hade detta spel kunnat sitta.
Nya tag!
Spel 2
+4.8 units
47.1 / 47.4 / 81.3 mot 45.3 / 50.0 / 79.5 i FG/3p/FT - Cleveland gjorde det jag "krävde" och bjöd upp till match. Har ej sett highlights eller matchen i eftersnack, så kan ej sia om resultatet är rättvist eller inte.
Spel 3
+4.28 units
Såg hela matchen - Djurgården kommer ut och leder välförtjänt efter en bra förstaperiod, jag tycker dock inte 2-0 speglar matchbilden. Färjestad hade utan tvekan kunnat reducera i något utav dom 3 powerplay som dom hade sista 10 i första. Owuya gör en fantastisk match i mitt tycke, och har bättre hjälp än på länge av dif-försvaret som rensar. DIF måste dock lära sig hur man får ut pucken i egen zon i BP - flera gånger i rad där man slarvar och absolut har chans att få ut puckarna, men inte lyckas.
Matchens sämsta spelare - Salak i FBK's kasse släpper in ett av sina 2 billiga mål denna kväll 3 min in i andra - då går luften ur Färjestad. 1-0 och 3-0 målet är megabilliga, och håller inte på denna nivå av en keeper av Salaks tänkta kaliber.
4-0 är ett viljemål av min nya favoritspelare, blott 17 årige Zibanejad som enligt mig är matchens bästa spelare. 2-0 får Mika Hannula göra, kul för han att han fick hänga en.
Resten av matchen är inte mycket att sia om, sista perioden lägger DIF av på takten och Färjestad får göra ett tröstmål välförtjänt.
Matchens grej: DIF-tårtan som Nichlas Falk fick, en tårta formad i DIF-emblemet med text och hela fadderullan.
Matchens utvisning: Wolmer Edqvist. Elitseriens sämsta domare utan tvekan (det finns många som är nästan lika kassa också). Jag har information ifrån min granne att Wolmer Edqvist snubblat in på ett bananskal in som Elitseriedomare - och han visar match efter match att han inte håller för Elitserien, möjligtvis Div 1. Dick Axelsson, som är elitseriens bästa offensiva kraft när han inte ägnar sig åt att grina runt på planen får en 2+10 för att han frågade domaren om han fick byta ut pucken - fick ett huvudrusk till svar och skickade sedan pucken i papperskorgen. Märkligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av macin den 2011-02-03 klockan 22:12.
|