Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-04, 03:09   #46
rovfisken666
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Redan i dag lägger jag in lite tidiga tankar om över- och underspel. Jag har inte fått mina spel matchade ännu men det gör inte så mycket eftersom jag är beredd att köpa samtliga till lägre odds än vad jag begärt. Eftersom det inte är matchat och spelat ännu så kan jag inte lägga upp några fina linjer här som jag själv gillar när jag är i andra speldagböcker. Men här kommer mina tankar.

Cruz Azul - Jaguares Chiapas i mexikanska ligan känns som målglatt redan på första tanken. Jag gillar båda dessa lag och kanske blir jag lite färgad av det. Jaguarerna har stundtals ett virvlande anfallsspel där det känns som det kan blåsa upp till orkan när de dansar runt. Och Cruz Azul känns allmänt bra och starka framåt. Tittar vi sen på lite statistik så har Cruz Azul i sina fyra matcher hittills spelat 4-1, 0-3, 3-3 och 4-0 samt har Jaguarerna spelat 1-0, 2-2, 0-2 och 1-2. Utöver de har de två vinster med 2-0 i Copa Libertadores mot Alianz Lima från Peru. Målglatt även på pappret alltså I de inbördes möten mellan lagen de senaste säsongerna så har matcherna slutat med följande resultat. Senaste matcherna stör överst. Fem av åtta är med överresultat och kollar vi snittet uppnår de 2.875 så visst synar vi odds runt 1.90 till helgen.

Chiapas 2 - 3 Cruz Azul
Chiapas 0 - 1 Cruz Azul
Cruz Azul 0 - 2 Chiapas
Chiapas 3 - 3 Cruz Azul
Cruz Azul 4 - 1 Chiapas
Cruz Azul 2 - 1 Chiapas
Chiapas 1 - 0 Cruz Azul
Chiapas 1 - 2 Cruz Azul

Övriga två matcher har jag inte grävt ner mig i statistik ännu men lämnar mina tankar redan nu ändå, då det i den ena matchen har lite andra förutsättningar.

Newcastle - Arsenal är matchen där jag har mitt favoritlag "skatorna" spelandes. Jag var så sjukt besviken på dem i veckan när de förlorar med 1-0 borta mot Fulham men de spelade inte speciellt bra heller. De hade mycket boll rullandes i mittfältet under första halvlek men förvaret var rätt darriga och det är varningen i matchen där jag ändå lägger ett underspel. Sist de möttes lyckades Newcastle överraskande vinna efter att Carroll nickat in en frispark som inlägg från halva plan ungefär. Minns dessvärre inte hur matchen i övrigt såg ut men det blev bara ett mål. Och på sistone har det varit målsnålt när Newcastle har spelat även om det tidigare under säsongen var rena bingodragningen när antalet mål skulle ropas ut, Bertil 5 och Bertil 6 hördes bland annat. På slutet har det egentligen enbart varit ett mål i varje match ifall vi nu inte räknar med att Newcastle haft tankarna på puben innan domaren blåst av och det var sena kvitteringar av både Sunderland och Tottenham. Arsenal imponerar inte heller vidare även om lite turligt lyckades vända mot Everton hemma sist. 1-1 borde den matchen ha slutat. Så två lag som har svårt med målskyttet väger över även om det kan darra i Newcastles backlinje - även om Enrique känns stabil. Newcastle fick sin anfallare Ameobi skadad sist också och anfallarna Best och Ranger som spelade sen känns som rena elvispen i sirap, det går inte lika forts om det borde. Så underspel till 2.00 tas direkt.

Chelsea - Liverpool är den sista matchen och överspelet här baserar jag helt och hållet på att bägge lagen har värvat anfallare, och anfallare med skärpan på topp som vill prestera är extra giftiga än ifall de har en säker plats och spelar match ut och match in och det är en transportstrecka inför nästa säsong då strecken inte är realistiska att passera vaken upp eller ner. Chelsea börjar hitta formen och då går det undan i anfallet och även om de dippar så finns Liverpool på andra sidan så hur ska detta inte kunna bli ett målkalas? Och att det erbjuds 2.00 in odds gör att jag definitivt tar detta.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-04 klockan 22:50. Anledning: Skrivit Arsenal istället för Newcastle om Ameobi
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng