Datum: 2011-02-04
Tid: 15:30
Sport: Skidskytte
Land: Annat
Liga: World Cup
Match: Björn Ferry - Arnd Peiffer
Spel: Arnd Peiffer H2H
Insats: 10
Odds: 2.14
Bolag: Betfair
Motivering:
Nu skulle jag gjort det lite snyggt för er men jag vet i trädkronorna hur jag får fram SpelID så det blev en traditionell och tråkig Rek istället.
H2H mellan ovanstående känns som liten fördel Peiffer som blir mer och mer stabil i skyttet och han åker riktigt bra i spåret. Ferry blandar och ger i sina tävlingar, så att Ferry hamnar utanför topp 20 ser jag som relativt vanligt men det är av mindre betydelse nu. Varför spelar jag då Peiffer på en spiint mot Ferry?
Före jul har Ferry 2-1 mot Peiffer och efter jul har Peiffer 2-1 mot Ferry så rent statistiskt känns det jämnt mellan dessa. Peiffer har ett stolpskott medan Ferry har två, dvs usla resultat.
I den totala Världscupen ligger Peiffer precis före Ferry, de innehar plats sex och sju medan i sprintcupen ligger Peiffer sexa och ferry på plats tretton.
Så relativt jämnt mellan dessa men får jag odds över 2.00 på Peiffer är det spelat i sömnen och jag skulle t o m gå så lågt som runt 1.85 på det här spelet.
Vad anser jag mer är till fördel för Peiffer? Jo, så länge det inte blir snöoväder mitt i loppet så att Ferry redan har tagit sig i mål från startposition 1 så har Peiffer en fördel att kunna gå på övriga tävlandes resultat och vet vad som krävs för att placera sig tillfälligt etta, medan Ferry endast kan köra sitt lopp och hinner få några startandes tider. Björn Ferry är dessutom - enligt mig - klart mycket bättre man mot man så masstart eller jaktstart passar honom klart bättre, då tar den svenska motorsågen fram sitt rätta virke. Ferry har dock en seger in sprint den här säsongen så han har redan gjort sitt. Det kan sluta topp 10 men det kan också bli plats 57 om han har en dålig dag och är sur, eller njae kanske inte 57 i dag då startfältet är skralt.
Enda osäkerhetstecknet är hur de står formmässigt efter två veckors uppehåll och resa till andra sidan Atlanten. Jag anser ändå att spelet kan göras med hög insats.