Citat:
Ursprungligen postat av zz
Jag går emot på Newcastle-Arsenal. 1X @ 2,38 är taget.
Om man kollar på Newcastles hemmamatcher i år så har de spelat väldigt dåligt mot lag där de förväntats att föra spelet. Poängetapp har kommit mot lag som Stoke, Blackpool, Blackburn, Wigan. I de matcher där de inte förväntats föra spelet har de förlorat mot Manchester City men tagit poäng av Tottenham och Chelsea. Det ska nämnas att Arsenal är 7-5 borta i år och bästa bortalag so far i serien. Newcastle är 8-4 hemma. Newcastle vann även borta mot Arsenal i deras första möte för säsongen.
Premier league är jämnare i år än tidigare och 2,38 på 1X hos SBObet tycker iaf jag är för högt. Finns väl dock en chans att det stiger ytterliggare.
|
Det du ska tänka på när det gäller Newcastle är att de är ganska omskakade de senaste dagarna, där de dessutom tappat Andy Caroll som har varit en av lagets viktigaste spelare. Dessutom den spelare som avgjorde senast mot Arsenal. Jag tror inte att Arsenal kommer ta en lätt seger i denna matchen, men 1X till 1,28 känns väldigt riskabelt. Jag tror faktiskt Arsenal tar hem detta.