Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-05, 04:53   #53
rovfisken666
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Spännande detta med över- och underspel. Sjätte spelet i rad jag lagt nu där det varit 0-0 i paus. Nu i natt är det enda underspelet av dessa och det känns bra. Gick igenom en massa stats på den och tänkte ta upp den i chatten men blev osäker på mig själv då jag inte känner lagen alls som spelar, utan det var enbart på stats spelet gjordes. Förra säsongen slutade deras sammanlagda 54 matcher med hela 39 matcher med max två mål och i år har det ena laget startat med fyra raka 1-0 förluster samt har deras senaste åtta inbördes möten slutat med sex matcher med max två mål och snittet har varit 1.75 per match. Oddset var 1.76 så i sista minuten valde jag att ta det.

I morgon så smäller det igen med massor av matcher men har inte hunnit gå igenom allt riktigt. Det jag fokuserar på är skidskyttet nu och i morgon är det mixstafetten vilken är lika underhållande som övrigt skidskytte. Överlägset bästa sporten att följa måste jag säga. För basket gäller motsatsen, det mest meningslösa spelet som uppfunnits och ungefär 20 gånger värre att titta på. Det känns lite cirkus över det hela, och det ser jag inte heller på. Egentligen kan all sport i USA lägga ner då det inte är idrott utan enbart en stor fet pengaindustri som är meningslös. Egentligen är väl all idrott meningslös så länge det inte är den egna konditionen vi pratar om. Hur kommer någon med idrottsintresse på att ha stängda ligor där inget lag kan ramla ur, och hur kommer denne någon med idrottsintresse i så fall på att det ska spelas över 80 matcher i en grundomgång innan slutspelet kan börja? Självklart är det ingen med idrottsintresse utan en person med stor förkärlek till pengar, absolut smart. Men nog om det, det kan låta som jag är sur i kväll men inte alls, förutom att jag sett en meningslös basketmatch i natt. Fr o m nu ser jag hellre matcher i chilenska ligan vad gäller fotboll.

Skidskytte var det ja. Jag hittar inga odds just nu på någon sajt men redan nu kan jag säga hur det kommer att sluta ifall det inte blir några ändringar i startuppställningarna.

Ryssland står som segrare och därefter slåss Frankrike, Tyskland och Italien om de övriga två medaljerna. Normalt spelar jag aldrig favoriter i skidskytte men får jag odds runt 2.00 på Ryssland så åker degen in. I stafett är det lite annorlunda eftersom det är klart svårare att få straffrundor då varje åkare har tre extra skott på varje skjutning innan giljotinen faller. Men det blir svårt att hitta spelvärde i morgon men jag ska ge det ett försök åtminstone.

I fotbollsmatchen mellan Necaxa och M Morelia står det fortfarande 0-0 men den chansen som nyss uppkom var det sjukaste jag sett någon missa. Egentligen var det ingen miss men bollen studsade likt en flipperkula i straffområdet efter att målvakten blivit helt bortspelad och det egentligen var öppet mål. Bortalaget har två röda och hemmalaget pressar för att göra första målet för säsongen men det ser svårt ut för dem. Knappt fem minuter kvar.

Nästa lag Dortmund möter kommer att få sota för att Neuer gjorde en stormatch i dag. Nu gäller det bara att lägga detta på minnet för det är Kaiserslautern på¨tur ifall jag nu inte minns fel. Ska vi gissa på fyra mål?
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng