Två spel till, alldeles för lockande för att avstå även om jag tidigare sa att det var slutspelat för idag. Men så här blir det ibland.
Ogiltigt spel-ID: 270427
Ogiltigt spel-ID: 270432
Fed Cup som gäller. Underlaget hard, inomhus. Slovakien mot Tjeckien i Slovakien, och Cibulkova (Slovakien) mot Kvitova (Tjeckien). Kort motivering:
1. Underlaget (hard och inomhus) gynnar verkligen Kvitova. Kan inte förstå varför Slovakien valde denna spelplats. Detta är Kvitovas bästa underlag, medan Cibulkova gärna föredrar lite mer långsamt underlag, även om det även kan vara på hard.
2. Dessa möttes för en månad sen ungefär. 6-0 6-4 vann Kvitova med, underlaget hard och utomhus som gällde.
3. Kvitova är en spelare som snart kommer vara topp 10 enligt mig. Hon har alla möjligheter och bli det iaf. Hennes spelstil tror jag passar Cibulkova ganska illa, då Kvitova ganska enkelt kan slå igenom Cibulkova. Medan Cibulkova inte har någon jätteoffensiv som kan störa Kvitova. Dessutom är Kvitiva i bra form, vilket hon bevisade under årsöppningen med ett strålande AO och en turneringsvinst i Brisbane.
4. Vet inte varför oddset är så högt på Kvitova, överlag, men det kanske kan vara så för att Slovakien har hemmaplan (till viss del såklart). Detta ser jag som ganska överskattat i detta sammanhang, pga många olika anledningar. Sedan så väntas faktiskt Tjeckien få ett stort stöd även om dom är på bortaplan, så jag tror inte att "publiken" kommer spela någon större roll precis, ifall dom annars skulle ha gjort det.
GL!
PS.Oddsen snappade jag upp på Pinnacle och Expekt.