Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-05, 21:48   #2
rovfisken666
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Don´t ever play favourites in biathlon

Ja, jag går emot en "regel" som jag har men just den här gången såg jag värde men ett fall för Guseva och ett uselt skytte av Tchoudov ställde till det. Jag är också den förste att äta upp att Tyskland inte skulle vinna detta, och det här skidskyttet gick riktigt illa med alldeles för stort rött på Tyskland samt klarade inte Italien tredjeplatsen, precis slagna av Ryssland efter uselt taktiskt upplägg av De Lorenzi.

Jag är inte nöjd med mitt livespel i dag men jag är ändå rätt nöjd med analysen av loppet även om det var omvänt mellan Tyskland och Ryssland.

Jag räknade med att Ryssland skulel ligga upp mot 40 sekunder efter när damerna hade kört men dåligt skytte av Guseva samt ett fall av densamme blev avståndet 1.12 iståället. Då ska Tcherezov helt plötsligt ta in 30 extra sekunder som jag inte räknat med, det visade sig bli för tufft. Tcheresov körde in 42 sekunder men kunde inte ta de sista 30 sekunderna, men det hade inte hjälpt i dag ändå. Tchoudov var för dålig.

Inför sista växlingen blev det såhär

Ryssland 30 sek efter, jag trodde "Ryssland leder"
Tyskland ledde, jag trodde "Tyskland tvåa, runt 30 sekunder bakom"
Frankrike trea, 30 sek efter, jag trodde "Frankrike trea, runt 40 sekunder efter"
Italien 1 min efter och Slovenien 1½ min efter, jag trodde "Italien och Slovenien inom minuten tillsammans"

Så Slovenien var 30 sekunder långsamma och Ryssland skulle bytt plats med Tyskland så var det i stort sett rätt analyserat, men så fel det kan gå ändå. Nya tag i morgon och då finns det förhoppningsvis mer värde att hitta än i dag. I dag bytte jag plats med hackspetten och skallade mot ett trä, jag borde veta bättre än att jag inte är en hackspett.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat