Citat:
Ursprungligen postat av kakan
Är du "rätt nöjd" med analysen när det skiljer en minut på tre sträckor mellan Tyskland och Ryssland?
|
Hade jag satt allt klockrent så hade jag utnämnt mig till spåman. Gör du en analys och huvuddelen av det du utgår från händer så får man vara nöjd, då har man varit på rätt väg. Att det sen händer saker som ingen kan förutsäga är inget som går att träffa rätt på. Tidsavståndet stämmer bra på samtliga lag inför sista växlingen utom just Tyskland och Ryssland.
Jag utgick från att Guseva inte skulle vara mer än 40 sekunder efter Neuner i värsta fall och min förhoppning var att det max skulle vara 30 sekunder men Sleptsova gjorde inget större väsen av sig på första sträckan och Guseva gick omkull tillsammans med fransyskan och vips var avståndet 70 sekunder mer för Tcherezov. Hela den sträckan blir ju helt annorlunda än om det enbart vore 40 sekunder. Nu bommar Tcherezov mer än beräknat och det kan bero på för högt tempo, stress eller nerver men här går det åt skogen.
Sen var Tchoudov sämre än jag kalkylerat med. Som sämst skull han gå ut jämte Böhm och med ca 30 sekunder före ifall sakerna klaffade bra för Ryssarna tidigare.
Alla mina tankar fanns inte med här i skriftlig form emn det har spridits i chatten samt så har jag mina egna tankar som inte alltid kommer fram. Så jag är rätt nöjd med analysen men om du kräver att jag ska pricka in alla lagen på sekunden så vet jag inte vad.
Vad förväntar du dig?
Klaga istället på mitt underspel på Newcastle - Arsenal och hylla mig isf för mitt spel på kryss till 110 i odds vid ställningen 1-4. Jag själv anser inte att dessa spelen var speciellt bra eller dåliga i förhand. Men det gäller ju att rannsaka spelen och se ifall man är helt fel i sina analyser, eller om man är rätt på det.