I väntan på att någon med befogenheter att ändra så att jag kan redigera mitt första inlägg så skriver jag ner mina regler här så länge. Ifall jag inte kan redigera mitt första inlägg så får jag väl skapa en ny speldagbok men det känns ju lite meningslöst.
I dag har jag en spelkassa fördelad på två ställen där det på ställe A finns runt 500 € och på ställe B runt 200 €. Vid den mindre kassadelen så jobbar jag i stort sett enbart för att få loss min bonus. Därefter så kommer jag se till att ha konto hos de flesta bookmakers samt se till att återuppta mitt användande av Moneybooker. Då kommer jag även att se det hela som en enda kassa, där jag vid tillfälle kommer att sätta undan en del för att jobba in en bonus etc. Men målet är att ha en enda kassa och jobba med unit som enhet för mina bet.
Jag har bestämt mig för att använda ett unitsystem 1-10 där varje unit motsvarar 0.5% av min bankrulle - som för närvarande är runt 500 €. "bonusrullen" kommer att jobba självständigt men ungefär med samma metod tills pengarna är fria att röra. Kanske tänker jag fel nu men jag mottager gärna kommentarer som sagt.
Lista över satsningar med olika unit.
1u
-Högoddsare, över 50.00
-Nya marknader
-Marknader där jag känner mig osäker
2u
-Högoddsare, över 15.00
-Nya marknader
-Nya spelformer
3u
-Mellanodds, över 10.00
-Beprövade marknader, men osäkra
-Okända och halvblinda ryggar
4u
-Standardbet med liten edge
-Kända ryggar i okända marknader
-Odds från 1.70
5u
-Standardbet i marknad/spelform med förväntad utgröning
-Odds från 5.00
6u
-Standardbet med skaplig edge
-Kända ryggar i beprövade marknader
-Odds från 1.75
7u
-Standardbet med bra edge
-Odds från 1.60 till 8.00
8u
-Standardbet med säker edge
-Odds från 1.50 till 5.00
9u
-Kända ryggar i egen marknad, med egen analys
-Odds från 1.50 till 4.00
10u
-Extraordinärt bet med superb edge
-När kalkondrevet går
-Odds från 1.50 till 2.80
-Allt övrigt som måste dunkas (ej tiltdunkar)
Reglerna kommer självklart omarbetas allt eftersom, mitt mål är som sagt att bli bäst och på resan dit kommer jag lära mig väldigt mycket som kommer påverka reglerna.
Ovanstående ska börja gälla från när jag har skaffat tillräckligt många bookmakers samt låst upp de jag för några år sen låste.
Jag har nyss kollat in mitt moneybookers och där fanns det cash, så kan det vara när jag inte använt det på nästan 1½ år. Så nu ska jag få ordning på allt detta och sen ska moneybookers vara min centrala plats för bankrullen.