Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-06, 14:41   #26
Piturek

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Träningslandskamp: Polen - Moldavien
Tid: 20.30
Spelplats: Vila Real de Santo Antonio, Portugal

Träningsmatch: Lech Poznan - Steaua Bukarest
Tid: 17.00
Spelplats: Turkiet

Detta är en inofficiell landskamp, vilket betyder att klubbar inte behövt släppa sina spelare till landslagen. Polen kommer med spelare endast hämtade från den inhemska ligan. Vad Moldavien kommer med har jag ingen aning om. Inte kunnat hitta någon info alls.

Vad jag vet är att polackerna endast har 16 spelare att tillgå.
Det är uppehåll i polska ligan, men mästarna Lech Poznan laddar för fullt inför Europa League. De möter idag Steaua Bukarest i Turkiet. Poznan har släppt 5 gubbar till landskampen, men har behållit en del viktiga kuggar, bland annat backen Gancarczyk.

För att komma till saken: Både polska landslaget som mästarlaget Poznan ställer upp med en blandad kompott av rutin och juniorer/debutanter.

Landslaget spelar en officiell landskamp om tre dagar. Till den matchen kommer endast en spelare från kvällens trupp stanna kvar. I övrigt byts hela laget ut.
Ikvälls ställs följande 11 från start: Sandomierski - Kikut, Celeban, Wojtkowiak, Wołąkiewicz - Plizga, Gol, Borysiuk, Pawłowski, Kucharczyk, Nowak.

Ingen av dessa tillhör vanligtvis en startelva i polska landslaget!

Poznan möter redan imorgon Hajduk Split i en ny träningsmatch.

Summa sumarum Jag tror det kan vara värt en slant att spela på Moldavien samt Bukarest. Dock vet jag inte vad de kommer med för lag. Men odds runt 5 på Moldavien är för högt för en sån här match, och det finns odds på 2.30 på Bukarest.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat