Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666
Snabb uppdatering, och ev hinner jag skriva ner något inför damerna då jag ska iväg snabbt nu.
Vindstötar på skjutvallen och osäkert skytte av flera gjorde att det blev Boeuf som vann skidskyttet och jag vet inte hur det går att hitta honom. Han gick ut samtidigt som Sednev men mellan dessa skilde det över 2½ minut i mål. Sednev var en riktig besvikelse i liggande skyttet där han normalt sätt är säker och det stående var också klart sämre än väntat.
Tcherezov skjuter 1-1-2-0 och det var en bom för mycket annars hade segern varit där. Normalt ska Tcherezov slå Boeuf med tanke på att han startade 24 sekunder före och hade "bara" två bom mer, men likväl 10 sekunder efter i mål.
Men annars var det en spännande tävling då det blev mycket bom på vallen, men det är svårt att veta vilka som får vindstötarna där. Men jag var väl inte så nära på Tcherzov som jag vill göra gällande då Peiffer sköt tre bom på sista samt sköt Bergman två bom. Där ser vi det underbara med det rent mentala i skidskytte, två stycken som tar segern med bättre skytte där.
Domracheva är jag inne på vad gäller damerna just nu. Men det är många som kan ta ifatt, bl a Mäkäräinen. Men jag funderar eventuellt att lägga ett bet på Ekholm också även om hon är favorit. Men det är svårt och det finns väl risk att det blåser ungefär lika mycket under damernas och då gäller det att ha en säker skytt - om det hjälper i blåsten.
|
Utan att kunna så mycket om skidskytte (min första säsong som jag följer sporten), blir dagens spelfundering Ekholm före Tora Berger och min motivering är att Ekholm är en mycket säkrare skytt samt lugnare när det börjar bli för många på vallen samtidigt.
Tora Berger kan åka lite fortare än Ekholm men slarvar oftast med skyttet då hon snabbt vill iväg på spåret och åka. Rätt eller fel, kommentera gärna innan jag lägger mitt spel