En lite nogrannare summering även om det känns tungt.
ACO som var dagens spel gör det bra i spåret och har sjätte bästa tid där men på skjutvallen (och då pratar vi inte straffrundor) så tappar hon över två minuter på Berger som drog av skotten på 100 sekunder. Att hon träffar så bra när hon bara drar av skotten i dessa förhållande är imponerande eller bara tur. Så jag får vara nöjd med spelet för vem kunde ana att hon skulle skjuta sju bom när hon väntar så mycket på vallen som hon gör.
Helena Ekholm var en besvikelse och missar för mycket även om förhållandena var svåra. Hon missar i liggande igen vilket inte är bra men på det stående när jag ser värde i ett livespel så funkar det inte alls och det finns enbart vind att skylla på. Dåligt spel pre-start och ok spel live anser jag ändå.
Domracheva och Mäkäräinen var bra spel och de hade lite av flytet att träffa till det började gälla. De ligger i täten med Dorin inför tredje skyttet men där skjuter båda mina vinnarspel tre resp. två bom men chansen fanns fortfarande men i sista stående drar Mäkäräinen samtliga bom och Domracheva ytterligare två. Är ändå nöjd med dessa vinnarspel med odds på 25 resp 17.5.
Ja, den här helgen gick detv back på skidskyttet och det är första gången det sker den här säsongen. Riktigt missnöjd är jag med resultatet men med spelen är det väl ändå godkänt tycker jag. Men så hade jag nog kunnat tänka på vem som helst eftersom vinden ställde till det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|