Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-07, 19:49   #29
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDeWinter Visa inlägg
Jaha, men då kommer det bli så att Lawio/Berra77/RogerPontare94/Jag inte skriver vad vi lirat under dagen eftersom man inte alltid orkar sitta och skriva en motivering. Jag antar att det är lite det som är meningen med just de trådarna? Att man skriver vad man lirar och så är det fine med det. Kanske en liten kort diskussion med ris och ros.

Jag antar dock att du/ni kanske ändå fullständigt skiter i vad som kommer upp där av mig eller någon annan lat jeppe, men vad säger du då om du missar en liten tanke om ett spel utan motivering från iCash/Boone/KP/Qirren eller någon annan som får 2179 blind-ryggningar i alla spreadsheets?

Måste man skriva en motivering i varje inlägg man gör? Skulle alla motiverat varför de lirade Packers i Superbowl-tråden också?

Känns som att en normalbegåvad människa kan resonera lite om vem som lagt spelet, och varför den lagt det ganska snabbt genom oddsrörelser, enkel info o.s.v.

Jag skulle t.ex. aldrig rygga någon med 84% ROI på sina spel maxspel, utan vidare utvärdering av spelet, även om denne kom med en insideinformation i motiveringen som hade fått klockorna att stanna.
För mig kvittar det faktiskt vem som postar bara picks, de personer jag följer har sheets under favoriter och således ser jag när de postar nytt. OM jag tailar blint så gör jag det där från deras sheet och klarar mig perfekt utan "Lyon-0.5", Packers-3 eller Över 44 i dagens tråd.

Mitt förslag som jag la upp för några månader sedan och det jag antar Boden vill få ut av denna tråd är att vi ska ha dagens fotboll som består av:

"Lyon-0.5, spelar Lyon för att de är hemmastarka, kommer med en bra match i ryggen och Bordeaux saknar sina två mittbackar pga avstängning"

Mer än så behöver det inte vara för att de ska klassas som motivering för mig. Bara att folk "tvingas" till att delge sina tankar gör att diskussioner startas och att forumet utvecklas.

Som det är nu fyller dagens trådar ingen större funktion, mer än att vara kopior över folks sheets, vara livescore eller en plats där man visar sina räntetripplar och skriker fitta åt Porto som bara vinner med 1 mål när man satt på 17 tripplar med Porto-1.5 som dagens bank.

Mitt förslag då, som nu är:

Dagens fotboll: Spel med motiveringar. Diskussioner om spelen, INGET off topic.

Dagens spel: Renodlade picks, inga motiveringar <-- då detta tydligen efterfrågas.

Avreageringstråden: Gorma åt Porto här om du är så dum att du tripplar 17 kuponger med samma bank.

Skryttråden: Citera dina vinster här, gör pengapåsar i mängder åt dina efterpostade fyrlingar och sola dig gott i spelgudens leende.

Det är för mig en optimal fördelning. I en perfekt värld, eller iaf en värld där moderatorerna har riktlinjer som dessa samt att de gör sitt jobb, ja då skulle detta vara en verklighet som jag skulle gilla och då skulle jag ha glädje utav dagens xx-trådar igen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+1), mackyyy (+2), Boden (+1), zz (+1), fredo (+1)

Senast redigerad av RobinD den 2011-02-07 klockan 20:45.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat