Det finns de som anser att forumet ska användas som en chat där man skriver meningslösa "tack", "jag ryggar" osv oneliners, smileys, spel utan motiveringar osv. bara liksom för postandets skull(finns ju faktiskt en chat och off-topic avdelning för oss som gillar sånt)
Så finns det de som anser att iaf delar av forumet ska ha relevant och intressant info som man även med intresse kan läsa om några dagar utan att de ska kännas som om man läser en chat-log.
Så är forum tänkta att fungera och som gör att det har ett värde för läsare. Och så ska de vara för att hjälpverktyg på forumet ska gå att använda, tex bevaka trådar funktionen, även rss osv.
På nåt vis lär man splittra det i olika delar så båda lägren blir nöjda som de tex föreslås ovan. Att bara tex posta spel utan nån som helst info(med url till källa)/motivering går ju som redan konstaterats att göra på många vis: spreadsheetet, egen dagbok, gemensam dagbok/ny tråd för folk i samma anda nånstans.
Att tillåta sånt i en tråd andra vill diskutera, motivera och lära sig gör ju dom ledsna för att inte tala om att det förstör forumets funktionalitet/verktyg.
Förut använde jag en hel del av bevaka trådar funktionen och kom in via den. Men det håller ju inte när de kommer 20 meningslösa mail med nonsens mellan varje relevanta inlägg.
Har man flera forum man skummar igenom så funkar de inte att man manuellt ska hoppa in i trådar och kolla OM det hänt nåt.
Utan forumverktyg som fungerar som dom är tänkta så har jag iaf hållit mig borta.
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Senast redigerad av boored den 2011-02-07 klockan 20:33.
|