Citat:
Ursprungligen postat av junhager
Dagens:
Ogiltigt spel-ID: 274709
|
Nu blir jag nyfiken på hur du motiverar det här spelet? Jag har nämligen lagt det rakt motsatta. Att jag tror på Shrewsbury beror på att de är ett mycket bättre lag och att de dessutom vid vinst idag kan kliva upp på en direktplats. Det börjar dessutom täta ihop sig bakom och det är inte många poäng som skiljer dem från en missad kvalplats. Shrewsbury kommer alltså att ha all motivation för att vinna den här matchen.
Lincoln å sin sida har visserligen 5 raka segrar, men är ett sämre lag i grunden och borde inte alls ha samma motivation att vinna. Visst må det vara kul att vinna på hemmaplan och ta en 6e raka, men att det ska räcka till mot ett bättre lag med mer att spela för tror jag inte. Att dessutom Lincolns lagom partiske skribent i dagens match-preview går ut och tippar på Shrewsbury säger även det en del. Lincoln har även sämre form på hemmaplan än på bortaplan och de senaste segrarna är i majoritet på bortaplan, medan hemmaspelet gått betydligt sämre.
Fast hur det slutar vet vi inte. Jag hoppas iaf att det är jag som har rekat rätt och inte du