Dagens Fotboll 9/2
Jag hoppas ni förlåter mig för att jag tjuvstartar med den här tråden en halvtimme... men det finns en hel del intressanta internationella träningsmatcher i morgon som kan vara värda att börja diskutera as soon as possible.
Följande matcher funderar jag på:
Danmark - England 2:an till 2.34 @ Pinnacle
England kommer med en riktigt stark trupp till Parken. Capello känner pressen efter ett dåligt avslut på 2010 med en poäng på de två avslutande hemmamatcherna (Montenegro 0-0, Frankrike 1-2), den sistnämnda förvisso i en träningsmatch.
Englands trupp:
Hart, Foster, Stockdale
A.Cole, Terry, Lescott, Baines, Dawson, Walker, Johnson
Gerrard, Barry, Milner, Walcott, Young, Lampard, Wilshere, Parker, Downing
Crouch, Agbonlahor, Rooney, Bent, Defoe, C.Cole
En del formstarka spelare och en del unga kvalitetslirare som bara väntar på att få chansen bådar gott.
Danmarks trupp:
Lindegaard, Sörensen
Agger, Jacobsen, Jörgensen, Kjaer, S.Poulsen, Wass
C.Poulsen, Enevoldsen, Eriksen, Kvist, Silberbauer, Vingaard
Rommedahl, Krohn-Dehli, Junker, Bendtner, Schöne, Pedersen
Danmark generationsväxlar och har ett svagare lag nu än i VM. Det är tunt framåt med undantag för Bendtner och man har många oprövade kort med. Dessutom ett ganska taskigt facit på hemmaplan i träningsmatcher.
Wed 26/03/08 FRI Denmark 1 - 1 Czech Republic
Wed 20/08/08 FRI Denmark 0 - 3 Spain
Wed 19/11/08 FRI Denmark 0 - 1 Wales
Wed 12/08/09 FRI Denmark 1 - 2 Chile
Sat 14/11/09 FRI Denmark 0 - 0 Korea Republic
Wed 18/11/09 FRI Denmark 3 - 1 United States
Thu 27/05/10 FRI Denmark 2 - 0 Senegal
Wed 11/08/10 FRI Denmark 2 - 2 Germany
Wed 17/11/10 FRI Denmark 0 - 0 Czech Republic
Argentina - Portugal Under 2.5 (Spelas i Geneve)
Funderar på underspelet men än så länge är oddsen inget vidare. Portugal är C.Ronaldo-beroende framåt och i Argentina är Messi ganska ensam framåt i dagens trupp, där tyngden istället tycks ligga på defensiva mittfältare. På anfallssidan finns förutom Messi endast Lavezzi, Gaitan och Martinez att tillgå.
Ska läsa in mig mer på den matchen och återkomma. Funderar även på att spela 1:an här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: RobinD (+5), Wanghao (+2)
|