Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666
Datum: 2011-02-13
Tid: 15:30
Sport: Fotboll
Land: Tyskland
Liga: Bundesliga
Match: Köln - Mainz
Spel: Köln
Insats: 23.00
Odds: 2.500
Bolag:
Motivering:
Gillar inte tidiga rekar normalt men här måste jag ändå lägga in en. Dessutom i fotboll som jag väldigt sällan kommer att reka i. Utan mina huvudämnen är skidskytte samt innebandy.
Men Köln hemma mot Mainz känns väldigt intressant på en etta. Vad talar då för detta? Statistik, form och laganda. Tre mycket starka saker, speciellt de två sista.
Kölns tre senaste hemma är
FC Cologne 3 - 2 Bayern Munich
FC Cologne 3 - 0 Werder Bremen
FC Cologne 1 - 0 Eintracht Frankfurt
Att vända 0-2 hemma mot München ger en enorm boost i ett lag och Bayern hade faktiskt inte så mycket att säga till om när Podolski och co drog igång. Det här ruset kommer att sitta kvar i väggarna i omklädningsrummet när de möter ett klart mindre optimistiskt lag för att utmana om titeln i ligan. Att de slåss för att komma väck från bottenträsket brukar jag inte ta så mycket notis om men gör det nu tack vare segern sist mot BM. På hemmaplan vinner de hälften av matcherna medan de på bortaplan endast har en seger.
Mainz tre senaste borta
Kaiserslautern 0 - 1 Mainz
VfB Stuttgart 1 - 0 Mainz
St Pauli 2 - 4 Mainz
De har alltså mött tre av de fem bottenlagen och de städar inte rent här. De förlorade mot Stuttgart som innan det mötet hade två poäng på de sex senaste matcherna. Mainz inledde strålande i höstas men efter det har det vänt och de är på väg neråt i tabellen. På de senaste fyra matcherna har de lyckats göra två mål.
Det här kan jag tycka räcker som motivering varför det finns spelvärde på att lägga en insats på mellanhög nivå, 4/5. Men det kommer mer, titta här.
Tue 21/09/10 BUN Mainz 05 2 - 0 Köln
Sat 13/03/10 BUN Mainz 05 1 - 0 Köln
Sat 17/10/09 BUN Köln 1 - 0 Mainz 05
Tue 23/09/08 DFP Mainz 05 3 - 1 Köln
Sun 11/05/08 2.B Köln 2 - 0 Mainz 05
Fri 07/12/07 2.B Mainz 05 1 - 0 Köln
Sat 28/01/06 BUN Mainz 05 4 - 2 Köln
Sat 06/08/05 BUN Köln 1 - 0 Mainz
Idel hemmasegrar mellan dessa två lag de senaste åtta mötena. Den 24 mars 2003 vann dock Mainz borta mot Köln med 4-1. Det är den enda segern Mainz har borta mot Köln, och på de övriga fem bortaförsöken har de lyckats göra ett enda mål. Visst är vi snart tillbaka i historieböckerna men jag blundar inte för det när allt annat också talar för Cologne.
2.50 hos Tipico synar jag genast för en hemmaseger. Jag väntar inte för att höra startelvor eller om det blir skador eller annat. Jag tycker det mesta talar för att Köln tre poäng till i den här matchen. Köln har för övrigt 10p på senaste sex matcherna och Mainz har 7p på sina sex senaste.
Jag har dock inte sett Mainz en enda match i år men det jag såg i andra halvlek av Köln sist visar på att de inte kommer slåss i bottnen länge till.
|
Citat:
|
Det här kan jag tycka räcker som motivering varför det finns spelvärde på att lägga en insats på mellanhög nivå, 4/5. Men det kommer mer, titta här.
|
Är detta insatsen som gäller? Fick känslan av att så långt i texten rankade du den till 4/5 men eftersom det kommer mer info så kan man spela den ännu högre.
Skriv gärna o "ranka" spelet i insatsen genom att skriva t.ex. "4/5", "7/10" för "23" säger iaf inte mig mycket då jag inte kan få ut exakt vad en unit skulle kunna vara ur ditt spread.
Ber om ursäkt om jag missat något uppenbart i din text men klockan är 1 på natten och det är dags att sova
Välskriven rek som vanligt, keep it up!