Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-09, 14:15   #51
Iamaweakishspeller

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 205
Standard

Som någon nämnde kommer Ibrahimovic med högsta sannolikhet spela en halvlek (första). Om Ibrahimovic är på humör kan han vara skillnaden mellan mål och inte mål. Det har han gång på gång visat i Milan. Han har Elmander bakom sig, som gjort en bra säsong hittills i sitt Bolton, och den duon kan mycket väl leverera tillsammans.

När Zlatan byts ut i halvtid frågar jag mig vem Hamrén tänker låta ersätta Ibrahimovic. Följande står på SvenskaFans. "Markus Rosenberg har slagit upp en gammal knäskada och missar kvällens match mot Ukraina. Det är ännu oklart hur allvarlig skadan är." Troligtvis kommer Elmander flytta fram och ta toppositionen och få Bajrami bakom sig. (?) Det är i alla fall ett tänkbart alternativ och hur det än blir lär vårt landslag inte vara av lika offensiv karaktär i andra halvlek.

Ukraina visade sig vara målglatt igår men med nedanstående laguppställning tror jag att Hamréns pojkar kommer hålla i taktpinnen. Åtminstone i första halvlek. Jag tror att Sverige vinner och leder i halvtid. Vad tror folket om Sverige HT till 3.00 (Sportingbet)? Sverige HT/FT finns till 4.33 (Ladbrokes).

Sveriges trupp till denna match i sin helhet:

"Sveriges startelva: 1 Andreas Isaksson - 2 Mikael Lustig, 13 Andreas Granqvist, 4 Daniel Majstorovic, 5 Behrang Safari - 8 Anders Svensson, 9 Kim Källström - 7 Sebastian Larsson, 11 Johan Elmander, 21 Christian Wilhelmsson - 10 Zlatan Ibrahimovic.

Avbytare: 23 Johan Dahlin - 3 Olof Mellberg, 15 Fredrik Stenman, 16 Sebastian Eriksson, 18 Pierre Bengtsson, 19 Emir Bajrami, 20 Viktor Elm."

Källa: www.SvenskaFans.com
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat