Så är det äntligen dags för skidskytte igen och vad som är än mer positivt är att i stort sett samtliga stora namn är med och tävlar efter att de hade uppehåll förra veckan. Jag har lite snabbt gått igenom startlistan och de mest intressanta namnen för mig är Sumann, Greis, Peiffer och Tcherezov men det är väl tveksamt ifall det finns spelvärde på någon av dessa. Hoppet står till att Fourcade och norrmännen blir överbetrodda. Jag ska snart analysera igenom startlistan än mer för att hitta några bra spel åtminstone.
De senaste dagarna har gått väldigt lite plus och det har känts som att jag står och trampar vatten i en tunna. Ett par riktigt dåliga spel har jag dessutom lagt som jag är besviken på mig själv över. Men det blir väl så ibland, och det är bara att hålla munnen stängd i väntan på att bytet ska simma framför munnen innan vi klipper nästa smakliga odds.
| 2011-02-13 15:30 | Bundesliga | Köln vs Mainz |
1 |
FT |
23 |
2.500 |
Här ovan är ett av de mer attraktiva spelen i helgen anser jag. Jag har skrivit en rek tidigare så det gör jag ej nu. Vidare sa jag direkt efter Dortmunds senaste match att nästa lag de möter kommer få ånga att Neuer i Schalke var en fantom som räddade allt senast. Bara att hoppas att landslagsspelet inte har något med kommande utgång att göra men det blir spel på Dortmund i olika kombinationer och det mest intressanta spelet jag lagt är följande.
| 2011-02-12 18:30 | Bundesliga | Kaiserslautern vs Dortmund |
-1.5 |
FT |
12 |
2.900 |