Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Tackar för tankarna, du orkar väl inte sitta och göra så djupa analyser för varje lopp va? Ska vi göra en tipssida ihop, jag är Nybrink och matar klyschor på löpande band och "provocerar", du gör det faktiska jobbet?
Efter en snabbtitt på 3 minuter har jag stängt loppet på fem hästar och det känns som det enklaste sto/lärlingsloppet på ett bra tag på förhand tycker jag. 2,8,10,11,12 utan inbördes ranking. Jag lutar dock åt att hålla med dig på Belinda Sign som förstahäst, hon var läcker senast efter vila och med det loppet och kuskförstärkning som du säger kan det bli riktigt bra. Finnen är som sagt svårplacerad och den måste vi kolla upp! C.C Westside är intressant om strecken stannar på under 5%, hon fick maxlöpning vid vinsten och behöver nog en sådan igen om hon ska stå som segrare i det här gänget. Rouge dissar jag rakt av på kusken (visst lite på hästen också men mest kusken). Ester Zonett plockar jag nog inte med på så kort distans, spår 7 är väl ingen höjdare heller.
Fan vilka fina tävlingar det blir, bättre finaler än på ett bra tag som det känns!
K.K. Logistic blir antingen spik eller utgång i Klass 1, alla hans insatser pekar åt det hållet iaf. Ursäktad när han fick stryk av Growup på OS, visade att det fanns startsnabbhet vid vinsten, höll riktigt bra i V75-mästarna och inte minst i bronsloppet senast!
Kalle Palema är jag också inne på att spika i ett annars öppet lopp. Han var seg till slut senast och vann bara knappt men jag tycker han är ursäktad efter en 11-öppning
Tror Oliver Twist med tempo i kroppen spårar hela vägen i en odramatisk silverfinal. Silver känns för övrigt som det tråkigaste loppet i omgången...
Bronsloppet däremot, där har vi grejer! Det är väl bara att spika Baht Launcher som jag gått emot tre gånger i rad (!) på V75, eller? Elliot Hall har jag för en gångs skull ingen feeling för, det kommer nog gå alldeles för fort för att han ska kunna spela ut sitt register, dessutom tyckte jag inte han var någon hjälte senast.
|
Kalle Palema? Hur kan du tro på den. Kommer inte till spets och möter flera riktigt bra denna gång. Oliver Twist tror jag inte kan svara Lamborghini som i sin tur släpper till Q.Forty Five. Den senare borde vinna från spets, men jag dubblar med Nouvelle Pelle.
Baht är veckans största. Ett skämt då det känns som fifty fifty om han tar sig förbi Jormas. Där vinner allas skrikhäst Beretta Avanti