Damernas skidskytte närmar sig och det är start om ca en timme. Jag har dessvärre inte hittat så mycket av spelvärde i dag och då har jag ändå gått igenom en del. Antagligen har jag missat något men jag hittade det bästa spelet åtminstone och det hoppas jag ni var en del som följde, oddset har gått från 1.75 till 1.55 där.
Som jag skrivit tidigare så tror jag den här banan passar Magdalena Neuner bra och jag såg vinnarodds på 4.50 i går vilket kändes helt ok att spela till. Jag varnade tidigt för Domracheva som sett stark ut på sistone men oddsen runt 7-9 tilltalar dessvärre inte mig så den outsidern förblir ospelad, En åkare som kan vara intressant med rätt odds i dag är Miriam Gössner som tidigare var längdåkare. Hon skjuter allt som oftast bort sig, precis som Daniel Böhm på herrsidan, men Böhm visade i går att det går att skjuta fullt likväl ibland. Gössner är nästan lika snabb som Neuner i spåret och gjorde sin bästa tävling i Östersund som var första världscuparrangör den här säsongen. Gössner sköt fullt och slutade på andra plats efter en formtoppad Kaisa Mäkäräinen som var oslagbar vid detta tillfälle. Odds runt 30 plus som vinnare och runt 12 på plats är det vi minst ska söka efter, jag försöker få runt 50 som vinnare själv. Men det är ju dessvärre spel som sitter så sällan att det går att tappa självförtroendet innan en säsong har avverkats nästan.
Ekaterina Iourieva var en besvikelse sist, då jag hade hoppats att hon skulle kunna skrälla efter ett längre uppehåll. Ska bli intressant att följa i dag men risken är väl att det blir samma visa som sist, så det blir inga spel här inte.
Det blir till att njuta av tävlingarna i dag och jag nämner istället min egen topp 10 (för skojs skull) som jag tror det kan bli. Skulle jag finna något intressant återkommer jag.
1. Magdalena Neuner
2. Darya Domracheva
3. Kaisa Mäkäräinen
4. Andrea Henkel
5. Miriam Gössner
6. Teja Gregorin
7. Helena Ekholm
8. Valj Semerenko
9. Tora Berger
10. Andreja Mali
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|