Vi kör en lite snabb uppdatering nu när de flesta har tagit sig i mål. Det enda som kan rubb topp 10 är en fransyska som snart kommer att vara i mål. Jag är ledsen att jag inte fick ut Henkel till er som mitt vinnarspel tillsammans med Gössner men jag fick oddset matchat 10 minuter innan start och som jag skrivit tidigare gäller det att kolla sista info strax innan start, nu skrev jag inget men den fanns i mitt sheet.
Jag hoppas dock att det var några som nappade och fick ett odds kring 12 på Gössner, fanns på Betfair. Dock fick jag inget spel själv på henne och det är lite irriterande, men bara att acceptera. Neuner trea med två bom i dag, och det var väl ett ok odds på 4.50 som vinnare tycker jag. Trodde enormt på tyskorna i dag pga skidåkningen men nämnde inte Henkel dessvärre. Tittar vi topp 10 på ren åktid hittar vi fem av de sex tyskorna där och den här banan krävde bra åkning som jag sagt.
Mina H2H satt fint, åtminstone tre av fyra, och jag kan bara beklaga att den sista inte satt då Semerenko skjuter bort sig helt i dag, dessutom var hon extremt långsam i spåret och Dorin klarade sig fint i H2H med endast en bom mot fyra. Jag vill vara kritisk mot mig själv med Mäkäräinen och Domracheva som jag trodde skulle vara högre upp. Domracheva körde enormt i dag men skjuter hela tre bom i stående och vips var segern långt ifrån. Mäkäräinen skjuter totalt tre bom i dag men kör bra men det är ändå underkänt. Men så är skidskytte, svårt att veta hur de ska skjuta.
Min topp 10 tänkte jag också gå igenom.
Resultat
1. Andrea Henkel
2. Miriam Gössner
3. Magdalena Neuner
4. Tora Berger
5. Teja Gregorin
6. Darya Domracheva
7. Marie Dorin
8. Kaisa Mäkäräinen
9. Inna Suprun
10. Nedezhda Skardino
Jag prickar sju av tio på listan och på topp sex finns det inga andra namn. Plats nio och tio är det för mig två helt okända åkare.
Mitt tips
1. Magdalena Neuner (TREA)
2. Darya Domracheva (SEXA)
3. Kaisa Mäkäräinen (ÅTTA)
4. Andrea Henkel (VINNARE)
5. Miriam Gössner (TVÅA)
6. Teja Gregorin (FEMMA)
7. Helena Ekholm (plats 25)
8. Valj Semerenko (plats 39)
9. Tora Berger (FYRA)
10. Andreja Mali (plats 35)
Jag får vara nöjd med dagen totalt sett, kändes som det mesta var rätt i analyserna. Nya lopp i helgen, men svårare att hitta värde i jaktstart och masstart. Men vi gör ett försök.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: KP (+10)
|